Χρονολογούνται στο διάστημα 200 π.Χ. έως 700 μ.Χ. και αποδίδονται στον εξαφανισμένο λαό των . Τις φτιάξανε όμως αυτοί;
Καταρχήν μπορείτε να τις δείτε μέσω από το Google-Maps, αν έχετε και Google Earth ακομα καλύτερα
Nazca Lines, Peru
Η τελευταία από αυτές χαράχθηκε χίλια χρόνια πριν. – και τα σχέδιά τους είναι σαφώς ορατά μόνο από τον αέρα(Αυτό οδήγησε μερικούς να υποθέσουν ότι οι Ινδιάνοι του Nazca μπορεί να ήταν ικανοί στο να....
πετάνε ! Ποιός ήταν όμως ο λόγος που κατασκευάστηκαν αυτά τα τεράστια ιερογλυφικά? Τα γεωγλυφικά διατηρήθηκαν ανέπαφα στα ηψίπεδα της ερήμου ακριβώς επειδή οι βροχές είναι σπάνιες και οποιαδήποτε αποτυπώματα στην επιφάνεια της ερήμου, ακόμα και οι πατημασιές, παραμένουν ευδιάκριτα για δεκάδες ή και εκατοντάδες χρόνια. Τα πρώτα ερωτήματα για τις γραμμές άρχισε να τα κάνει ο Γερμανός συγγραφέας Έριχ φον Ντένικεν, ο οποίος υποστηρίζει ότι τα τα σχέδια είναι στην πραγματικότητα οδηγοί που χρησιμοποιούνταν για την προσγείωση εξωγήινων διαστημόπλοιων.
Μερικές από τις παραστάσεις των ζώων είναι μεγαλύτερες από δύο γήπεδα ποδοσφαίρου και όμως είναι τόσο ακριβής. Ακόμη υπάρχουν περίπου 50 αυτών των σχεδίων που κυμαίνονται στο μέγεθος από 25 μέτρα 275 μέτρα σε μάκρος. Παρά τη φήμη τους, αυτά είναι περιορισμένα σε μια μικρή γωνία της ερήμου – ή pampa, όπως καλείται από τους περουβιανούς.
Τα ερωτήματα:
Οι προκάτοχοι των Incas, οι Ινδιάνοι του Νάζκα δεν άφησαν οποιαδήποτε στοιχεία μιας γραπτής γλώσσας, και κανένας από τους απογόνους τους δεν επιζεί σήμερα.Από την γή τα σχέδια, ή ιερογλυφικά καθώς αποκαλούνται, φαίνονται σαν μια ταραγμένη μάζα των γραμμών. Μόνο που τα δούμε από ψηλά, βλέπεις σχηματίζουν τεράστια γεωμετρικά σχέδια, σπείρες, παραστάσεις ζώων συμπεριλαμβανομένου ενός πιθήκου, μιας αράχνης και ενός “ατόμου κουκουβαγιας”, και χιλιάδες τέλειες ευθείες γραμμές χαράζονται άψογα επάνω στην επιφάνεια της ερήμου. Η τελευταία από αυτές σύρθηκε χίλια χρόνια πριν. Τα σχέδια τα έχουν βρεί οι επιστήμονες από το 1920 .
Η αφήγηση της Phylliss Pitluga (αστρονόμος στο πλανητάριο του Σικάγου Adler) αποκαλύπτει ότι
Όταν πήγα εκεί και πέταξα πέρα από την περιοχή, είδα μια αίσθηση της οργάνωσης που δεν παρουσιάζεται στις μικρές φωτογραφίες κινηματογραφήσεων σε πρώτο πλάνο,” λέω η Pitluga. “Ήμουν συνερπαμένη και αναγκάστηκα να ερευνήσω για περισσότερα.
Τι βλεπει κανείς από το ψηλά;
Διεσπαρμένα πάνω από περίπου 500 τετραγωνικά χιλιόμετρα σε ένα ξηρό οροπέδιο μεταξύ δύο κοιλάδων ποταμών γύρω από την πόλη Nazca, ίσως τα διασημότερα από τα σχέδια οι παραστάσεις ζώων: μια αράχνη, ένας πίθηκος, μια φάλαινα, ένα φίδι, μια σαύρα, ένα λουλούδι, άτομο και 18 μορφές πουλιών, συμπεριλαμβανομένου του κολιμπρί και του κόνδορα. Υπάρχουν περίπου 50 σχέδια που κυμαίνονται στο μέγεθος από 25 μέτρα 275 μέτρα σε μάκρος. Παρά τη φήμη τους, είναι περιορισμένα σε μια μικρή γωνία της ερήμου – ή pampa, όπως καλείται από τους περουβιανούς.
Το μεγαλύτερο μέρος της pampa (έτσι λέγεται η έρημος του περού) κυριαρχείται από 1.300 χιλιόμετρα τέλειων ευθειών γραμμών, κάποια στενή ως 6 ίντσες και άλλες τόσο ευρείες όσο οι εκατοντάδες μέτρα, σε σταυροειδή η παράλληλη διάταξη. Υπάρχουν επίσης 300 παραστάσεις ζώων, συνήθως τραπεζοειδή, τρίγωνα, ζικ-ζακ και σπείρες.
Δεδομένου ότι πολλά από τα σχέδια πρέπει να ιδωθούν από τον αέρα (που φαίνονται στην ολότητά τους) θεωρήθηκε ότι έπρεπε να υπάρχει κάποιος παρατηρητής από ψηλά από για να καθοδηγήσει από εκεί τα σχέδια. Αυτό οδήγησε μερικους για να υποθέσουν ότι οι Ινδιάνοι του Nazca μπορεί να ήταν ικανοί στο να πετάνε!
Ο Αντίλογος
Αλλά ο Δρ Persis B. Clarkson, ένας αρχαιολόγος και εμπειρογνώμονας στο πανεπιστήμιο Winnipeg λέει ότι η τεχνολογία που απαιτήθηκε ήταν πολύ εύκολη και απλή.
Για τις ευθείες γραμμές, δύο ξύλινοι πάσσαλοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να καθοδηγήσουν την τοποθέτηση ενός τρίτου πασσάλου σύμφωνα με τη γραμμή. Ένα άτομο “διακρίνει κατά μήκος” των πρώτων δύο πασσάλων και καθοδηγεί ένα δεύτερο πρόσωπο πού να τοποθετηθεί ο τρίτος πάσσαλος. Οι σειρές θα μπορούσαν επίσης να έχουν χρησιμοποιηθεί για να βοηθήσουν να εξασφαλίσουν ότι οι γραμμές ήταν ευθείες. Αυτή η διαδικασία θα μπορούσε να επαναληφθεί για εκατοντάδες των χιλιομέτρων με την αρμόζουσα επιμέλεια.
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 1984, δέκα εθελοντές από το Earthwatch, ένας διεθνής μη κερδοσκοπικός οργανισμός που υποστηρίζει την επιστημονική έρευνα διαφόρων τομέων, βοήθησαν τον Anthony Aveni, έναν αστρονόμο και έναν ανθρωπολόγο στο πανεπιστήμιο της Colgate στο Χάμιλτον της Νέας Υόρκης σε μια μελέτη των γραμμών του Nazca. Κατασκεύασαν τον αριθμό 35 σε μια σπείρα ένα μέτρο πλατιά ακριβώς σε μιάμιση ώρα χωρίς τυπωμένο σχέδιο. Μια ομάδα κάθισε οκλαδόν στο εσωτερικό του αριθμού, αποκαλύπτωντας τις πέτρες για να αφήσει το χλωμό κίτρινο χώμα από κάτω να φανεί, ενώ μια άλλη ομάδα κίνησε αυτές τις πέτρες προς την άκρη των αριθμών και τις τακτοποίησε σε σωρούς 50 πόντους ύψος. Μια τρίτη ομάδα επόπτευσε τη διαδικασία για να εξασφαλίσει ότι τα πράγματα παράταχθηκαν σωστά. Το αποτέλεσμα, λέει Aveni, ήταν ένας αριθμός που ήταν τόσο ακριβής όσο οποιοδήποτε σχέδιο Nazca που μετρήθηκε με το όργανο ενός επιθεωρητή.
Το έρωτημα όμως παραμένει… γιατί να φτιάξεις τόσο πολλά σχέδια κτλ γιατί να αφιερώσεις χιλιάδες χρόνια και να μην μπορείς να τα δείς αφού τα έφτιαξες;
Περισσότερες Ερωτήσεις
Ιδιαίτερα εντυπωσιακή είναι η μορφή της αράχνης που σύμφωνα με τον καθηγητή Gerald S. Hawkins, απεικονίζει πιστά το είδος Ricinulei, το οποίο ωστόσο συναντάται την περιοχή της Αμαζονίας, εκατοντάδες χιλιόμετρα μακρία, και ρωτάει κάποιος γιατί να μην φτιάξουν ας πουμε μια αράχνη από την περιοχή τους; εκτός και αν η αράχνη ζούσε και εκει πέρα πολυ πριν από τους Νάσκα. Σύμφωνα με τον αστρονόμο Philis Pitluga, μέσα στη μορφή της αράχνης κρύβεται ένα διάγραμμα του αστερισμού του Ωρίωνα και των μετακινήσεών του στο πέρασμα των αιώνων. ¶λλο ένα χαρακτηριστικό της μικροσκοπικής φυσικής αράχνης είναι ότι αναπνέει από το πόδι της!!!Τα σχέδια των γεωγλύφων είναι χαραγμένα κατά τέτοιο τρόπο ώστε σχηματίζουν μια συνεχόμενη γραμμή – γεγονός ιδιαίτερα εντυπωσιακό, αν λάβουμε υπόψη μας το τεράστιο μέγεθός τους. Σύμφωνα με τον Ορεφίτσι, τα σχήματα αυτά αποτελούν μεγέθυνση σχεδίων που αρχικά είχαν γίνει σε μικρότερη κλίμακα. Τη θεωρία αυτή αποδεικνύει το γεγονός ότι σε ορισμένα γεώγλυφα παρατηρούμε ατέλειες που οφείλονται σε λάθος υπολογισμούς. Για να ενισχύσει την άποψή του, σχεδίασε με τη βοήθεια των ιθαγενών ένα μεγάλο γεώγλυφο παρόμοιο με τα υπόλοιπα, ακολουθώντας την ίδια μέθοδο που είχαν χρησιμοποιήσει και οι Νάζκας
Τί ξέρουμε για τις χρονολογίες;
Νάζκα, Περού, 350 π.χ.-600 μ.χ.Ένας λαός παυ μεταγενέστερα θα ονομαστεi από τους ερευνητές Νάζκα, εγκαθiσταται στο οροπέδιο των ¶νθεων, στα νότια του Περού. Ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς, η συγκεκριμένη περιοχή θα εγκαταλειφθεί μετά τον 7ο μ.Χ. αιώνα εξαιτiας της παρατεταμένης ανομβρiας.
Ρουκάνας, Περού, 1586
Ο ισπανός δημόσιος λειτουργός Λουiς ντε Μονθόν συντάσσει έκθεση για την παρουσία μυστηριωδών γραμμών σχεδιασμένων στην έρημο, στο οροπέδιο της Νάζκα. Σύμφωνα με τους ιθαγενείς, οι δημιουργοί αυτών των μυστηριωδών σχεδίων δεν ήταν άνθρωποι αλλά μια φυλή ημίθεων που ονομαζόταν Βιρακότσα. Με το ίδιο όνομα πολλοί πληθυσμοί των ¶νδεων αποκαλούν μια αρχαία θεότητα πoυ είχε έρθει από μέρος μακρινό για να φέρει τον πολιτισμό στους ανθρώπους.
Βιρακότσα σημαίνει “αφρός της θάλασσας”.
Πρόκειται για μια θεότητα των ¶νδεων που περιγράφεται ως άντρας με γενειάδα, λευκό δέρμα και γαλάζια μάτια. Ήρθε από τη θάλασσα και ίσως έφερε μαζί του προηγμένες τεχνολογικές γνώσεις. Αναχώρησε με την υπόσχεση ότι θα επιστρέψει στο μέλλον. Βάσει αυτής της προφητείας, κάποιοι λαοί υποδέχτηκαν την άφιξη των ισπανών κατακτητών ως την αναμενόμενη επιστροφή του θεού. Σας θυμίζει κάτι; Το όνομα Βιρακότσα γενιικά ανοίγειάλλο θέμα…
Οροπέδιο Νάζκα, 1939
Το αεροπλάνο των νεοσύστατων αερογραμμών του Περού πετούν για πρώτη φορά πάνω από το οροπέδιο. Και για πρώτη φορά ανθρώπινο μάτι καταφέρνει να δει από ψηλά ότι οι γραμμές αυτές, οι οποίες συνήθως ερμηνεύονταν ως ίχνη συστήματος άρδευσης, στην πραγματικότητα αποτελούν πολύ πιο περίπλοκα σχήματα. Μόνο από ύψος διακοσίων-τριακοσίων μέτρων αποδεικνύεται ότι πρόκειται για εκατό περίπου σχέδια, διάσπαρτα σε μια ερημική περιοχή τριακοσίων τετραγωνικών χιλιομέτρων, μεταξύ Ρίο Νάζκα και Ρίο Ινχένιο.
Λίμα, Περού, 1940
Οι αρχαιολόγοι διατυπώνουν τις πρώτες επιφυλάξεις και εικασίες. Δεν είναι σαφές αν τα ίχνη αποτελούν έργα των Νάζκα ή κάποιου προγενέστερου πολιτισμού. Ωστόσο, πέρα από το ζήτημα του δημιουργού, παραμένει γεγονός ότι τα ιχνογραφήματα ανάγονται σε μια εποχή τουλάχιστον 1500 χρόνων πριν από την εφεύρεση των αεροπλάνων και του ασυρμάτου, τη στιγμή που για την επίτευξη παρόμοιας ακρίβειας είναι απαραίτητος κάποιος επόπτης σε πτήση, ο οποίος να μπορεί να επικοινωνεί με τους σχεδιαστές στη Γη. Διατυπώθηκε και η υπόθεση ότι κάποιος αρχαίος λαός διέθετε αερόστατα θερμού αέρα: και αυτή η θεωρία, ωστόσο, προΥποθέτει τεχνικές πιο προηγμένες από εκείνες που χρησιμοποιούνταν την εποχή της δημιουργίας των σχεδίων.
Νάζκα, 1989
Μετά από 40 χρόνια ερευνών, η μαθηματικός Maria Reiche Naumann ομολογεί πως δεν μπόρεσε να δώσει οριστική απάντηση για τον πολιτισμό που σχεδίασε τις γραμμές αυτές. Σύμφωνα με την ερευνήτρια, οι γεωμετρικές μορφές θα μπορούσαν να αποτελούν μια μορφή άγνωστης γραφής και σίγουρα όχι, όπως κάποιοι υπέθεσαν, πίστα προσγείωσης ιπτάμενων δίσκων. Η φύση του εδάφους δεν θα επέτρεπε κάτι τέτοιο.
Τι μπορεί να συμβόλιζαν οι μορφές;
Εκτός απ’ τα διάσημα τεράστια χαραγμένα στο έδαφος σχέδια ζώων και πουλιών, υπάρχουν επίσης και πολλές ευθείες παραλληλισμένες με αστρονομικές κατευθύνσεις δημιουργώντας ένα τεράστιο αστρονομικό βιβλίο.Σύμφωνα με την μαθηματικό Maria Reich που μελέτησε τις γραμμές και τα σχέδια θα μπορούσαν να λειτουργούν ως εργαλείο για εύρεση ισημεριών και ηλιοστασίων δίνοντας σημαντικές πληροφορίες σε ένα αγροτικό ημερολόγιο.
Τι όμως συμβόλιζαν τα σχήματα των ζωών;
Οι σαμάνοι (οι επιστήμονες εικάζουν ότι ο σαμανισμός ήταν η θρησκεία της περιοχής) συνήθιζαν «το μαγικό πέταγμα» τα εκστατικά ταξίδια αποχωριζωμενοι από το σώμα τους μέσα από το ιερό ζώο-οδηγητή τους που συνήθως ήταν ενός πτηνού, για να συναντήσουν τα πνεύματα των προγονών και των Θεών. Είναι λοιπόν πολύ πιθανό τα σχήματα αυτά να αποτελούν «οδηγούς από ψηλά κατά το ταξίδι τους» για τους σαμάνους, αφού ανθρωπολογικά έχει καταγράφει, από σύγχρονους ανθρωπολόγους η ικανότητα αυτή των σαμάνων όντως να «ίπτανται πνευματικώς» και να παρατηρούν τον κόσμο από ψηλά. Το κάθε ζώο πρόσφερε ιδιαίτερες ικανότητες στον σαμάνο, και δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί από τους ιθαγενείς πληθυσμούς είχαν ονόματα ζωών που απέδιδαν τα χαρακτηριστικά του χαρακτήρα του ανθρώπου σε σχέση με το ζώο-οδηγητή.
Ακόμα και φάλαινα βλέπουμε!
Ας εξετάσουμε κάποια από τα ζώα, τι συμβολίζουν, αλλά και ποιες δυνάμεις ενεργοποιούν:
? Αράχνη, δημιουργικότητα, μοίρα-πεπρωμενο.
? Αρκούδα, δύναμη, προστασία, ενεργοποίηση του υποσυνείδητου.
? Γεράκι, δύναμη της όρασης, διορατικόητα.
? Πελαργός γέννηση, τηλεπάθεια.
? Πελεκάνος, αισιοδοξία, αυτοπεποίθηση.
? Σαύρα, αντίληψη, διακριτικότητα.
? Φάλαινα – δημιουργία.
? Σκύλος, προστασία, πίστη, φιλία.
? Κολίμπρι ευτυχία, χαρά της ζωής.
? Κοράκι, ο φύλακας της τελετουργικής μαγείας, ο νόμος της φύσης.
? Γερανός, μακροβιότητα, δημιουργία μέσω συγκέντρωσης.
? ¶λογο, ταξίδια, δύναμη, ελευθερία.
? Αετός, ελευθερία πνεύματος, δημιουργία, θεραπεία, δύναμη, διαφώτιση του πνεύματος. Το πάζλ του μυστηρίου των σχημάτων Nazka, έρχονται να συμπληρώσουν οι χαραγμένες πέτρες που έχουν βρεθεί στην περιοχή ICA του Περού 300 χιλιόμετρα από τη Λίμα, λίγο πιο μακριά από την περιοχή Nazka.
Οι πέτρες ανακαλύφθηκαν από τον Bacilleo Achua, και αρχικά σύμφωνα με την Περουβιανή κυβέρνηση οι πέτρες είχαν χαραχθεί από τον ίδιο. Το 1966 ο παθολόγος Dr Javier Cabrera ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για τις περίεργες αυτές πέτρες, και για τα σχέδια που ήταν χαραγμένα πάνω σε αυτές. Οι χιλιάδες πέτρες (περίπου 15,000 ) που έκτοτε δόθηκαν Dr Javier Cabrera από τον αγρότη που τις είχε πρωτοανακαλύψει, είναι διαφόρων μεγεθών. Η χρονολόγηση των πετρών δεν είναι εύκολη καθώς αφενός δεν υπάρχουν σε αυτές υπολείμματα οργανικών υλικών για να χρησιμοποιηθεί η μέθοδος χρονολόγησης με τον άνθρακας 14, αλλά και αφετέρου διότι οι πέτρες βρέθηκαν στην διαβρωμένη όχθη ενός ποταμού, συνεπώς δεν είναι εφικτό να προσδιοριστεί η ηλικία τους σε σχέση με το γεωλογικό στρώμα στο οποίο βρέθηκαν. Υποστηρίζεται πάντως πως οι τομές που έχουν χαράξει τα σχήματα των πετρών φαίνεται να είναι αρχαίες. Το πιο ενδιαφέρον είναι πως οι πέτρες απεικονίζουν Δεινόσαυρους (που έζησαν εκατομμύρια έτη πριν) , καγκουρό (που δεν υπάρχουν στην Νότια Αμερική), ιατρικές επεμβάσεις, μεταγγίσεις αίματος, τηλεσκόπια, χάρτης του πλανήτη που περιλαμβάνει εκτός των γνωστών ηπείρων και άλλη μία άγνωστη κ.λπ.
thenetwar.com
? Αράχνη, δημιουργικότητα, μοίρα-πεπρωμενο.
? Αρκούδα, δύναμη, προστασία, ενεργοποίηση του υποσυνείδητου.
? Γεράκι, δύναμη της όρασης, διορατικόητα.
? Πελαργός γέννηση, τηλεπάθεια.
? Πελεκάνος, αισιοδοξία, αυτοπεποίθηση.
? Σαύρα, αντίληψη, διακριτικότητα.
? Φάλαινα – δημιουργία.
? Σκύλος, προστασία, πίστη, φιλία.
? Κολίμπρι ευτυχία, χαρά της ζωής.
? Κοράκι, ο φύλακας της τελετουργικής μαγείας, ο νόμος της φύσης.
? Γερανός, μακροβιότητα, δημιουργία μέσω συγκέντρωσης.
? ¶λογο, ταξίδια, δύναμη, ελευθερία.
? Αετός, ελευθερία πνεύματος, δημιουργία, θεραπεία, δύναμη, διαφώτιση του πνεύματος. Το πάζλ του μυστηρίου των σχημάτων Nazka, έρχονται να συμπληρώσουν οι χαραγμένες πέτρες που έχουν βρεθεί στην περιοχή ICA του Περού 300 χιλιόμετρα από τη Λίμα, λίγο πιο μακριά από την περιοχή Nazka.
Οι πέτρες ανακαλύφθηκαν από τον Bacilleo Achua, και αρχικά σύμφωνα με την Περουβιανή κυβέρνηση οι πέτρες είχαν χαραχθεί από τον ίδιο. Το 1966 ο παθολόγος Dr Javier Cabrera ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για τις περίεργες αυτές πέτρες, και για τα σχέδια που ήταν χαραγμένα πάνω σε αυτές. Οι χιλιάδες πέτρες (περίπου 15,000 ) που έκτοτε δόθηκαν Dr Javier Cabrera από τον αγρότη που τις είχε πρωτοανακαλύψει, είναι διαφόρων μεγεθών. Η χρονολόγηση των πετρών δεν είναι εύκολη καθώς αφενός δεν υπάρχουν σε αυτές υπολείμματα οργανικών υλικών για να χρησιμοποιηθεί η μέθοδος χρονολόγησης με τον άνθρακας 14, αλλά και αφετέρου διότι οι πέτρες βρέθηκαν στην διαβρωμένη όχθη ενός ποταμού, συνεπώς δεν είναι εφικτό να προσδιοριστεί η ηλικία τους σε σχέση με το γεωλογικό στρώμα στο οποίο βρέθηκαν. Υποστηρίζεται πάντως πως οι τομές που έχουν χαράξει τα σχήματα των πετρών φαίνεται να είναι αρχαίες. Το πιο ενδιαφέρον είναι πως οι πέτρες απεικονίζουν Δεινόσαυρους (που έζησαν εκατομμύρια έτη πριν) , καγκουρό (που δεν υπάρχουν στην Νότια Αμερική), ιατρικές επεμβάσεις, μεταγγίσεις αίματος, τηλεσκόπια, χάρτης του πλανήτη που περιλαμβάνει εκτός των γνωστών ηπείρων και άλλη μία άγνωστη κ.λπ.
thenetwar.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου