Οι γέφυρες εδώ και πολλούς αιώνες έχουν μια ιδιαίτερη γοητεία και αποτελούν σύμβολο ένωσης, υπερπήδησης φυσικών ή τεχνητών εμποδίων. Πάνω από ποτάμια, φαράγγια, κοιλάδες ενώνουν ανθρώπους και πολιτισμούς.
Οι πρώτες γέφυρες έγιναν από την ίδια τη φύση πολύ απλά-ένας κορμός δέντρου που έπεσε σ΄ένα ρέμα ή πέτρες μέσα σ΄ένα ποτάμι. Οι πρώτες γέφυρες που κατασκευάστηκαν από τον άνθρωπο ήταν
ξύλινες ή πέτρινες. Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές γεφυρών στην
αρχαιότητα ήταν οι αρχαίοι Ρωμαίοι. Πρώτοι αυτοί κατασκεύασαν τοξωτές γέφυρες.
Οι γέφυρες κατασκευάζονται κυρίως για πρακτικούς λόγους. Πολλές όμως από αυτές έχουν ιδιαίτερη αισθητική αξία.
Κάποιες από αυτές τις γέφυρες θα δούμε με την εγγραφή αυτή. Γέφυρες-αληθινά αρχιτεκτονικά κομψοτεχνήματα.
Si-o-se Pol, Ιράν
Η γέφυρα με τις 33 καμάρες
Η γέφυρα με τις 33 καμάρες
Ονομάζεται και γέφυρα του Allah-Verdi Khan και είναι μία από τις έντεκα γέφυρες του Ισφαχάν, στο Ιράν. Ο ποταμός Zayandeh ρέει κάτω από τη γέφυρα. Κάθε επισκέπτης του Ισφαχάν έχει δει ή έχει περπατήσει πάνω σ' αυτή τη γέφυρα.
Κατασκευάστηκε το 1600 και αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αρχιτεκτονικής της δυναστείας των Σαφαβιδών.
Φωτογραφία koorosh.nozad
Pont du Gard, Γαλλία
Η γέφυρα του Gard
Φωτογραφία Clenpat
Μια αξιοσημείωτη αρχαία ρωμαϊκή γέφυρα, η οποία χτίστηκε για την μεταφορά νερού, από το υδραγωγείο, του οποίου αποτελεί μέρος, προς τις κρήνες, τα λουτρά και τα σπίτια των πολιτών της Nîmes, στη νότια Γαλλία. Η γέφυρα έχει τρία επίπεδα με καμάρες και το ύψος της φτάνει τα 48,8 μέτρα. Διασχίζει τον ποταμό Gard και αποτελεί επίτευγμα της αρχαίας ρωμαϊκής μηχανικής.
Φωτογραφία http2007
Pont du Gard, Γαλλία
Η γέφυρα του Gard
Φωτογραφία Clenpat
Μια αξιοσημείωτη αρχαία ρωμαϊκή γέφυρα, η οποία χτίστηκε για την μεταφορά νερού, από το υδραγωγείο, του οποίου αποτελεί μέρος, προς τις κρήνες, τα λουτρά και τα σπίτια των πολιτών της Nîmes, στη νότια Γαλλία. Η γέφυρα έχει τρία επίπεδα με καμάρες και το ύψος της φτάνει τα 48,8 μέτρα. Διασχίζει τον ποταμό Gard και αποτελεί επίτευγμα της αρχαίας ρωμαϊκής μηχανικής.
Φωτογραφία http2007
Chengyang, Κίνα
Η γέφυρα του ανέμου και της βροχής
Η γέφυρα του ανέμου και της βροχής
Φωτογραφία mhblatt2
Είναι μια διάσημη γέφυρα και βρίσκεται στην κομητεία Sanjiang, στην περιφέρεια της μειονότητας των Dong, στην Κίνα. Είναι σκεπαστή γέφυρα, κατασκευασμένη από ξύλο και πέτρα και ολοκληρώθηκε το 1916. Το εκπληκτικό είναι ότι για οι κατασκευαστές της, άνθρωποι της μειονότητας Dong, δεν χρησιμοποίησαν καρφιά και πριτσίνια.
Φωτογραφία gill_penney
Ponte dei Sospiri, Ιταλία
Η γέφυρα των στεναγμών
Φωτογραφία Welsh Scrum Half
Ponte dei Sospiri, Ιταλία
Η γέφυρα των στεναγμών
Φωτογραφία Welsh Scrum Half
Η ονομαστή γέφυρα στη Βενετία,
μια μικρή γέφυρα σκεπαστή και κλειστή του "Ρίο ντι Παλάτσιο" που
συνδέει το "Παλάτσο Ντουκάλε", δουκικό ανάκτορο, με τις φοβερές φυλακές της τότε Ενετίας. Κτίστηκε τον 16ο αιώνα ως στεγασμένος διάδρομος με μάλλον μικρές πολεμίστρες αντί παραθύρων. Από αυτό το διάδρομο - γέφυρα οδηγούνταν οι φυλακισμένοι στο θρυλικό δωμάτιο του ανακτόρου "θάλαμο των τριών ιεροεξεταστών του κράτους", όπου και διεξάγονταν «εν κρυπτώ» η δίκη.
Φωτογραφία justinls
Σύμφωνα με την παράδοση, το δράμα της μεταφοράς των φυλακισμένων προς τα μαρτύρια, χωρίς σχεδόν καμία ελπίδα επιστροφής «εν ζωή» μαρτυρούνταν από τους στεναγμούς και
τα βογκητά που ακούγονταν από εκείνα τα παράθυρα - πολεμίστρες, εξ ου
και το όνομα της γέφυρας αυτής. Για τους ρομαντικούς, ο τοπικός μύθος
λέει ότι, αν ένα ερωτευμένο ζευγάρι φιληθεί κάτω από τη γέφυρα, μέσα σε μια γόνδολα το ηλιοβασίλεμα, η αγάπη τους θα είναι παντοτινή.
Φωτογραφία Nino Barbieri
Xijin, Κίνα
Η γέφυρα της νεράιδας της Δύσης
Φωτογραφία Alexander Needham
Μια σκεπαστή γέφυρα, η οποία βρίσκεται στην επαρχία Zhejiang στην Κίνα. Είναι μία από τις μεγαλύτερες γέφυρες στην Κίνα. Κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Μινγκ. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή της είναι το ξύλο και η πέτρα.
Φωτογραφία byrnzie28
Karlův most, Τσεχία
Η γέφυρα του Καρόλου
Φωτογραφία zajo18
Η γέφυρα του Καρόλου
Φωτογραφία zajo18
Μία από τις πλέον φημισμένες αψιδωτές και ιστορικές γέφυρες της Ευρώπης. Βρίσκεται στον ποταμό Μολδάβα στο κέντρο της Πράγας. Η κατασκευή της άρχισε το 1357 υπό την αιγίδα του βασιλιά Καρόλου
Δ' προς τιμή του οποίου και φέρει το όνομα, και τελείωσε στην αρχή του
15ου αιώνα. Η γέφυρα διακοσμείται σ΄ όλο το μήκος της με 30 αγάλματα και
γλυπτά, τα περισσότερα από τα οποία χρονολογούνται από το 1700. Τα
περισσότερα δημιουργήθηκαν μεταξύ του 1683 και του 1714. Απεικονίζουν
διάφορους αγίους προστάτες εκείνης της περιόδου. Οι πιο διάσημοι γλύπτες της εποχής συμμετείχαν στη διακόσμηση της γέφυρας.
Φωτογραφία Chosovi
Khaju, Ιράν
Φωτογραφία درفش کاویانی
Η ωραιότερη γέφυρα στην επαρχία Ισφαχάν, στο Ιράν. Χτίστηκε το 1650 από τον Σάχη Abbas II, πάνω στα θεμέλια μιας παλαιότερης γέφυρας. Αποτελεί ένα από τα καλύτερα δείγματα Περσικής αρχιτεκτονικής. Έχει 23 τόξα, το μήκος της είναι 105 μέτρα και το πλάτος της 15 μέτρα.
Φωτογραφία Koohkan
Φωτογραφία Chosovi
Khaju, Ιράν
Φωτογραφία درفش کاویانی
Η ωραιότερη γέφυρα στην επαρχία Ισφαχάν, στο Ιράν. Χτίστηκε το 1650 από τον Σάχη Abbas II, πάνω στα θεμέλια μιας παλαιότερης γέφυρας. Αποτελεί ένα από τα καλύτερα δείγματα Περσικής αρχιτεκτονικής. Έχει 23 τόξα, το μήκος της είναι 105 μέτρα και το πλάτος της 15 μέτρα.
Φωτογραφία Koohkan
Pont de pierre, Γαλλία
Η πέτρινη γέφυρα
Η πέτρινη γέφυρα
Φωτογραφία Remi Jouan
Βρίσκεται στο Μπορντό της Γαλλίας πάνω από τον ποταμό Garonne. Η κατασκευή της σχεδιάστηκε κατά τη διάρκεια της πρώτης Γαλλικής Αυτοκρατορίας, υπό τις διαταγές του Ναπολέοντα Α', αλλά πραγματοποιήθηκε την περίοδο 1819-1822, κατά την παλινόρθωση των Βουρβόνων. Η γέφυρα έχει 17 καμάρες, όσα και τα γράμματα του ονόματος του Ναπολέοντα Βοναπάρτη.
Βρίσκεται στο Μπορντό της Γαλλίας πάνω από τον ποταμό Garonne. Η κατασκευή της σχεδιάστηκε κατά τη διάρκεια της πρώτης Γαλλικής Αυτοκρατορίας, υπό τις διαταγές του Ναπολέοντα Α', αλλά πραγματοποιήθηκε την περίοδο 1819-1822, κατά την παλινόρθωση των Βουρβόνων. Η γέφυρα έχει 17 καμάρες, όσα και τα γράμματα του ονόματος του Ναπολέοντα Βοναπάρτη.
Φωτογραφία Claude Wians
Πρόκειται για μία μονότοξη γέφυρα, η οποία βρίσκεται στην πόλη του Λουξεμβούργου. Πήρε το όνομά της από τον Δούκα Αδόλφο, ο οποίος βασίλεψε από το 1890 έως το 1905. Άτυπα, αποτελεί εθνικό σύμβολο ανεξαρτησίας της χώρας. Αποτελεί ένα από τα βασικά αξιοθέατα της πόλης του Λουξεμβούργου.
Πρόκειται για μία μονότοξη γέφυρα, η οποία βρίσκεται στην πόλη του Λουξεμβούργου. Πήρε το όνομά της από τον Δούκα Αδόλφο, ο οποίος βασίλεψε από το 1890 έως το 1905. Άτυπα, αποτελεί εθνικό σύμβολο ανεξαρτησίας της χώρας. Αποτελεί ένα από τα βασικά αξιοθέατα της πόλης του Λουξεμβούργου.
Φωτογραφία Jonas Hertay
Μια πέτρινη γέφυρα του 14ου αιώνα, η οποία διασχίζει τον ποταμό Lot στη Γαλλία. Η κατασκευή της ξεκίνησε το 1308 και ολοκληρώθηκε το 1378. Είναι γοτθικού ρυθμού κι έχει έξι τόξα και τρεις τετράγωνους πύργους.
Μια πέτρινη γέφυρα του 14ου αιώνα, η οποία διασχίζει τον ποταμό Lot στη Γαλλία. Η κατασκευή της ξεκίνησε το 1308 και ολοκληρώθηκε το 1378. Είναι γοτθικού ρυθμού κι έχει έξι τόξα και τρεις τετράγωνους πύργους.
Φωτογραφία Spackonaut
Στην πόλη Μόσταρ, στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη η γέφυρα αυτή διασχίζει τον ποταμό Neretva και συνδέει τα δύο τμήματα της πόλης. Χρονολογείται από τον 16ο αιώνα. Η κατασκευή της αρχικής γέφυρας ξεκίνησε το 1557, από τον Σουλεΐμάν τον Μεγαλοπρεπή. Καταστράφηκε όμως το 1993 κατά τη διάρκεια του πολέμου Κροατίας-Βοσνίας και ανακατασκευάστηκε το 2004.
Στην πόλη Μόσταρ, στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη η γέφυρα αυτή διασχίζει τον ποταμό Neretva και συνδέει τα δύο τμήματα της πόλης. Χρονολογείται από τον 16ο αιώνα. Η κατασκευή της αρχικής γέφυρας ξεκίνησε το 1557, από τον Σουλεΐμάν τον Μεγαλοπρεπή. Καταστράφηκε όμως το 1993 κατά τη διάρκεια του πολέμου Κροατίας-Βοσνίας και ανακατασκευάστηκε το 2004.
Φωτογραφία Chene Beck
Είναι ίσως η πιο δημοφιλής γέφυρα στη Βενετία. Η πέτρινη γέφυρα, η οποία πήρε τη θέση μιας ξύλινης που κατέρρευσε, σχεδιάστηκε από τον Antonio da Ponte και η κατασκευή της ολοκληρώθηκε το 1591. Μέχρι το 1854 που κατασκευάστηκε η γέφυρα της Ακαδημίας αποτελούσε το μοναδικό τρόπο να διασχίσει κανείς το Μεγάλο Κανάλι με τα πόδια.
Είναι ίσως η πιο δημοφιλής γέφυρα στη Βενετία. Η πέτρινη γέφυρα, η οποία πήρε τη θέση μιας ξύλινης που κατέρρευσε, σχεδιάστηκε από τον Antonio da Ponte και η κατασκευή της ολοκληρώθηκε το 1591. Μέχρι το 1854 που κατασκευάστηκε η γέφυρα της Ακαδημίας αποτελούσε το μοναδικό τρόπο να διασχίσει κανείς το Μεγάλο Κανάλι με τα πόδια.
Φωτογραφία karlakp
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου