Κάθε τμήμα ενός σούπερ μάρκετ από το
πάρκινγκ μέχρι το ταμείο,είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να σας κάνει να
δαπανήσετε περισσότερα χρήματα και να αγοράσετε περισσότερα προϊόντα από
ό, τι χρειάζεστε. Κάποιες από τις πρακτικές marketing που χρησιμοποιούν
είναι οι εξής :
http://antikleidi.wordpress.com
http://anti-aisthitika.blogspot.com/
Θα ξεκινήσουμε με το καρότσι αγορών. Εφευρέθηκε το 1938 και σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο ώστε να παρακινεί τους πελάτες να κάνουν περισσότερες αγορές πιο εύκολα.
Τα περισσότερα σούπερ μάρκετ έχουν κοντά στην είσοδο, μαγαζιά που δουλεύουν με υψηλό περιθώριο κέρδους, όπως ανθοπωλεία και αρτοποιεία, έτσι ώστε να τα συναντήσουν οι πελάτες όταν είναι ακόμα χαλαροί και το καλάθι είναι άδειο.
Ένας άλλος λόγος ώστε να υπάρχουν ανθοπωλεία και αρτοποιεία κοντά στην είσοδο, είναι οι ευχάριστες μυρωδιές. Ενεργοποιούν τους σιελογόνους αδένες, το οποίο έχει αποδειχτεί ότι οδηγεί τους πελάτες σε περισσότερες παρορμητικές αγορές. Επίσης αυτά τα μαγαζιά έχουν ευχάριστο περιβάλλον, και συνεισφέρουν στην δημιουργία καλής διάθεσης.
Tα σούπερ μάρκετ τοποθετούν τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα άλλα είδη πρώτης ανάγκης σε απομακρυσμένα σημεία, έτσι ώστε να χρειάζεται κάποιος να διασχίσει όλο το κατάστημα για να τα φτάσει.
Στα περισσότερα καταστήματα οι πελάτες μετακινούνται από τα δεξιά προς τα αριστερά. Επειδή οι πελάτες βρίσκονται κυρίως στη δεξιά πλευρά του διαδρόμου, τα αντικείμενα που είναι πιο πιθανό να αγοράσουν, τοποθετούνται και αυτά στη δεξιά πλευρά του διαδρόμου.
Τα προϊόντα που το κατάστημα επιδιώκει να αγοράζουν οι καταναλωτές τοποθετούνται στο ύψος των ματιών.
Υπάρχει και το ύψος των ματιών των παιδιών … Εκεί θα βρείτε όλα τα προϊόντα που ένα παιδί θα θελήσει να αρπάξει και να παρακαλέσει τους γονείς του να τα αγοράσουν.
Δειγματισμοί προϊόντων και οθόνες παρουσίασης χρησιμοποιούνται και για να επιβραδύνουν τον καταναλωτή.
Το μέγεθος του καταστήματος μετράει. Σε μικρά και κατάμεστα καταστήματα, οι καταναλωτές αφιερώνουν λιγότερο χρόνο για ψώνια, κάνουν λιγότερες αυθόρμητες αγορές, αγοράζουν γενικά λιγότερα προϊόντα, και είναι περισσότερο νευρικοί.
Ζεστά χρώματα (κόκκινο-πορτοκαλί, εκρού, σομόν, λαχανί, λαδί, ο μπρονζέ, χρυσό) προσελκύουν περισσότερο κόσμο. Σοφιστικέ χρώματα ενθαρρύνουν τις αγορές.
Ακούτε τη μουσική; Μελέτες έχουν δείξει ότι η σιγανή μουσική κάνει τους ανθρώπους να μην βιάζονται και να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα. Η δυνατή μουσική τους παρακινεί να κινούνται γρήγορα, και δεν έχει θετική επίπτωση στις πωλήσεις. Η κλασική μουσική βοηθάει για αγορές ακριβότερων προϊόντων.
Η πιο κερδοφόρα περιοχή του καταστήματος είναι ο χώρος γύρω από τα ταμεία. Είναι εκεί όπου μετά από λίγα λεπτά αναμονής, ο καταναλωτής θα υποκύψει στον πειρασμό μιας καραμέλας ή μιας σοκολάτας.
Η κάρτα αγορών του καταστήματος είναι πολύ σημαντική. Δίνοντας στον κάτοχο της περιστασιακά κάποια παροχή, βοηθάει στο να συνεχίσει να είναι τακτικός πελάτης. Επίσης, παρέχει πολύτιμα στατιστικά δεδομένα.
http://antikleidi.wordpress.com
http://anti-aisthitika.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου