Όλα σχεδόν τα αεροπλάνα μπορούν να πραγματοποιήσουν στροφή 360ο (loops). Όμως η ανάποδη πτήση δεν διαρκεί πολλή ώρα γιατί απαιτούνται εξαιρετικές μηχανές, πολύ επιδέξιοι πιλότοι και ειδικό προφίλ φτερών. Το αεροπλάνο δεν θεωρείται κατάλληλο για ανάποδη πτήση αν, για παράδειγμα, το φτερό έχει πολύ μεγάλη καμπύλη στην επάνω πλευρά και στην κάτω είναι επίπεδο.
Σε οριζόντιες πτήσεις, ο αέρας πρέπει να κινείται με μεγάλη ταχύτητα πάνω στο φτερό σε μια ειδική γωνία, τη γωνία προσβολής.
Μέσω αυτής της γωνίας δημιουργείται η αναγκαία ανυψωτική δύναμη.
Σε ανάποδες πτήσεις, ο πιλότος πρέπει να ρυθμίζει σωστά τις γωνίες προσβολής των φτερών, γιατί το αεροπλάνο πετά μόνο εφόσον η ανυψωτική δύναμη που δημιουργείται από τα φτερά είναι μεγαλύτερη από το βάρος του.
Επίσης, πρέπει να έχει την ταχύτητα που θα του επιτρέψει να κινηθεί ευθεία. Διαφορετικά, θα πάρει κλίση προς τα κάτω και θα ακολουθήσει αναπόφευκτη πτώση. Η ανάποδη πτήση είναι δύσκολη αλλά όχι αδύνατη. Επί της ουσίας, η κατασκευή του αεροσκάφους θα πρέπει να είναι τέτοια που να επιτρέπει την απρόσκοπτη τροφοδότηση των μηχανών με καύσιμο.
Παράλληλα, ο πιλότος οφείλει να έχει τον έλεγχο του προσανατολισμού, δηλαδή τον έλεγχο του αεροσκάφους. Έχουν καταγραφεί περιπτώσεις πιλότων που με μεγάλη ταχύτητα πέτυχαν ανάποδες πτήσεις κάτω από γέφυρες μεγάλου μήκους.
http://perierga.gr/
Σε οριζόντιες πτήσεις, ο αέρας πρέπει να κινείται με μεγάλη ταχύτητα πάνω στο φτερό σε μια ειδική γωνία, τη γωνία προσβολής.
Μέσω αυτής της γωνίας δημιουργείται η αναγκαία ανυψωτική δύναμη.
Σε ανάποδες πτήσεις, ο πιλότος πρέπει να ρυθμίζει σωστά τις γωνίες προσβολής των φτερών, γιατί το αεροπλάνο πετά μόνο εφόσον η ανυψωτική δύναμη που δημιουργείται από τα φτερά είναι μεγαλύτερη από το βάρος του.
Επίσης, πρέπει να έχει την ταχύτητα που θα του επιτρέψει να κινηθεί ευθεία. Διαφορετικά, θα πάρει κλίση προς τα κάτω και θα ακολουθήσει αναπόφευκτη πτώση. Η ανάποδη πτήση είναι δύσκολη αλλά όχι αδύνατη. Επί της ουσίας, η κατασκευή του αεροσκάφους θα πρέπει να είναι τέτοια που να επιτρέπει την απρόσκοπτη τροφοδότηση των μηχανών με καύσιμο.
Παράλληλα, ο πιλότος οφείλει να έχει τον έλεγχο του προσανατολισμού, δηλαδή τον έλεγχο του αεροσκάφους. Έχουν καταγραφεί περιπτώσεις πιλότων που με μεγάλη ταχύτητα πέτυχαν ανάποδες πτήσεις κάτω από γέφυρες μεγάλου μήκους.
http://perierga.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου