ΛΟΓΩ ΑΥΞΗΜΕΝΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΎΜΕ ΤΗΝ ΣΥΧΝΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟ BLOG. ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΧΑΘΕΙ, ΘΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΣΥΧΝΑ ΠΥΚΝΑ ΜΕ ΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ. ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ
Η ομορφιά είναι διαφορετική για τον καθένα. Πολλά όμορφα θα συναντήσεις εδώ μέσα. Θα ενημερωθείς, θα χαρείς, θα λυπηθείς, θα γελάσεις, θα προβληματιστείς, θα μάθεις, θα εκνευριστείς και θα νιώσεις πολλά ακόμα συναισθήματα. Μπορείτε ελέυθερα να αντιγράφεται τις αναρτήσεις μας αυτούσιες ή σε τμήματα αρκεί να αναφέρεστε στην πηγή με ενεργό link

Τρίτη, 7 Ιουνίου 2011

0 10 ερωτήσεις στην παθολόγο για τις μυϊκές κράμπες

Απαντά η κ. Βασιλική Πατατζή, Ειδική Παθολόγος


1. Τι ακριβώς είναι οι μυϊκές κράμπες;
Οι κράμπες, ή αλλιώς μυϊκοί σπασμοί, είναι συνεχείς και επώδυνες συσπάσεις συχνά ενός ή περισσότερων μυών της ίδιας ομάδας του σώματος. Ενδέχεται να εμφανιστούν ξαφνικά σε οποιονδήποτε μυ, ενώ μπορεί να διαρκέσουν από λίγα δευτερόλεπτα έως αρκετή ώρα.


2. Ποια είναι τα συνήθη συμπτώματα;
Έντονος πόνος που εμφανίζεται απροειδοποίητα σε μυς, ιδιαίτερα στα κάτω μέλη. Ταυτόχρονα, στους μυς που παθαίνουν κράμπα δημιουργείται μια σκληρή μυϊκή μάζα, η οποία είναι ψηλαφητή κάτω από το δέρμα και υποχωρεί όταν ο μυϊκός σπασμός σταματήσει.


3. Πού οφείλονται συνήθως;
Βασικές αιτίες για την εκδήλωση τους είναι η κακή κυκλοφορία του αίματος αλλά και η έλλειψη ηλεκτρολυτών (κάλιο, νάτριο) και μεταλλικών στοιχείων (ασβέστιο, φώσφορος, μαγνήσιο). Ολα .....
αυτά μπορεί να προκύψουν όταν επικρατούν πολύ υψηλές ή πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Είναι ενδεικτικό ότι εκδηλώνονται συχνότερα αυτή την εποχή, επειδή η ζέστη επηρεάζει την ομαλή κυκλοφορία του αίματος.


4. Πότε μπορούμε να πάθουμε μυϊκή κράμπα;
Κράμπες παθαίνουμε όταν οι μύες καταπονούνται υπερβολικά κατά τη διάρκεια εργασίας ή άσκησης. Γι' αυτό, μπορεί να μας «πιάνουν» όταν κολυμπάμε πολλή ώρα στη θάλασσα και με έντονο ρυθμό. Κράμπες εμφανίζονται και κατά την εγκυμοσύνη, όταν παρουσιάζουμε αφυδάτωση ή έχουμε καταναλώσει μεγάλες ποσότητες αλκοόλ. Η υπερβολική ένταση, η εξαντλητική χρήση των μυών ή οι τραυματισμοί συνιστούν -και στην περίπτωση της ακινησίας-αιτίες που συμβάλλουν στην πρόκληση μυϊκών κραμπών. Οι κράμπες που εμφανίζονται όταν κοιμόμαστε επηρεάζουν συχνότερα τους μυς του πίσω μέρους της κνήμης και των δαχτύλων των ποδιών. Επίσης, μυϊκοί σπασμοί μπορούν να συμβούν στον καθένα μας κατά καιρούς. Ομως, όταν είναι έντονοι, εμμένουν ή συνοδεύονται από επιπρόσθετα συμπτώματα, απαιτείται ιατρική συμβουλή.


5. Η λήψη διουρητικών φαρμάκων μπορεί να προκαλέσει κράμπες;
Το κάλιο είναι απαραίτητο για τη νευρική και μυϊκή λειτουργία. Η απώλεια καλίου που παρατηρείται ιδιαίτερα λόγω της λήψης διουρητικών φαρμάκων για την αντιμετώπιση της υψηλής πίεσης μπορεί να προκαλεί κατά καιρούς μυϊκές κράμπες σε κάποιους ασθενείς. Τροφές πλούσιες σε κάλιο είναι τα αποξηραμένα φρούτα, τα σύκα, τα σταφύλια, οι μπανάνες και οι ηλιόσποροι.


6. Ποιες είναι οι Ο «συχνότερες αιτίες που προκαλούν κράμπες σε όσους αθλούνται;
Στους αθλητές, οι συχνότερες αιτίες που προκαλούν κράμπες είναι η εξαντλητική χρήση των μυών, το στρες και η αφυδάτωση κατά τη διάρκεια σπορ, αθλημάτων και ασκήσεων. Σε αυτή την περίπτωση συστήνεται σωστή προθέρμανση πριν από την άσκηση σε όλο το σώμα, με ιδιαίτερη έμφαση στα σημεία που θα ασκηθούν, μυϊκές διατάσεις πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος της άσκησης και προοδευτική επιβάρυνση κατά την προπόνηση.


7. Ποιο ρόλο παίζει η διατροφή;
Η έλλειψη ασβεστίου, μαγνησίου, νατρίου και καλίου από τον οργανισμό μας μπορεί να είναι καθοριστικός παράγοντας στο να εκδηλωθούν κράμπες. Τροφές που καλύπτουν τις ανάγκες μας σε ασβέστιο είναι τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα μικρά ψάρια που τρώγονται με τα κόκαλα, ενώ, από τις φυτικές τροφές, το μπρόκολο και το σουσάμι. Τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο είναι τα πλήρη δημητριακά και οι ξηροί καρποί, καθώς και το μεταλλικό νερό. Οσον αφορά το νάτριο, εκτός από το αλάτι, προσλαμβάνεται από τον ανθρώπινο οργανισμό και από τα κονσερβοποιημένα τρόφιμα και ορισμένα παχιά ψάρια.


8. Τι πρέπει να ξέρουμε αν εμφανίζουμε συχνά κράμπες;
Καλό είναι, όταν αυξάνεται η θερμοκρασία, να πίνουμε άφθονο νερό και να λαμβάνουμε επαρκή ποσότητα αλατιού,ιδιαίτερα αν είμαστε χορτοφάγοι και εφόσον δεν υπάρχουν σχετικές ιατρικές αντενδείξεις (π.χ. υπέρταση). Να μειώσουμε ή να διακόψουμε την κατανάλωση αλκοόλ και να τρώμε πέντε φρούτα καθημερινά. Σημαντικό είναι να κοιμόμαστε και να ξεκουραζόμαστε επαρκώς, να μη φοράμε παπούτσια με ψηλά τακούνια και να αποφεύγουμε την πολύωρη ορθοστασία καθώς και τις ακραίες θερμοκρασίες στο μπάνιο (καυτό-κρύο).


9. Ποια προληπτικά μέτρα μπορούμε να πάρουμε;
Να μην εκτιθέμεθα πολλές ώρες στη ζέστη και στον ήλιο ή στο πολύ κρύο, να πίνουμε αρκετό νερό, ώστε ο οργανισμός μας να έχει επάρκεια σε ηλεκτρολύτες και μεταλλικά στοιχεία. Επίσης, πριν από την άσκηση -και ειδικά αν δεν είμαστε αρκετά γυμνασμένοι- να κάνουμε προθέρμανση και, όταν τελειώσουμε, τις ενδεδειγμένες ασκήσεις χαλάρωσης. Τέλος, πριν κοιμηθούμε, να κάνουμε αρκετές διατάσεις στα πόδια μας, για να τονώσουμε την κυκλοφορία του αίματος.


10. Αν πάθουμε ξαφνικά κράμπα, ποια πρέπει να είναι η αντίδραση μας;
Αν η κράμπα εκδηλωθεί στο γαστροκνήμιο (γάμπα), τεντώνουμε το πόδι μας και τραβάμε προς το μέρος μας τα δάχτυλα του ποδιού. Αν εκδηλωθεί στον δικέφαλο βραχιόνιο (ποντίκι), τεντώνουμε το χέρι και σπρώχνουμε τα δάχτυλα του χεριού προς τα κάτω. Πολλές φορές, ο μυς παραμένει ερεθισμένος και μπορεί να ξανασυσπαστεί. Αν κολυμπάμε στα βαθιά και μας πιάσει κράμπα στο πόδι, γυρίζουμε ανάσκελα και προσπαθούμε με τα δάχτυλα του χαλαρού μας ποδιού να τεντώσουμε το πόδι που έχει πάθει την κράμπα, πιέζοντας το στην περιοχή των δαχτύλων. Αν δεν τα καταφέρουμε, ήρεμα και αργά κολυμπάμε ύπτια προς την ακτή. Οταν βγούμε από τη θάλασσα, κάνουμε διατάσεις στο σημείο της κράμπας ή ελαφρύ μασάζ.


ΤΗΣ ΕΛΕΝΑΣ ΚΙΟΥΡΚΤΣΗ


Περιοδικό K-Life, Καθημερινή
http://www.dromostherapeia.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...