Έρευνα του της Stanton Chase International που έγινε σε 450
στελέχη εξαγωγικών επιχειρήσεων για λογαριασμό του Πανελλήνιου Συνδέσμου
αναδεικνύει ως δυναμικά προϊόντα:
Φρούτα / Λαχανικά (62,7% των απαντήσεων)
Ιχθυοκαλλιέργεια (50,8%)
Γαλακτοκομικά (37,3%)
Φαρμακευτικά (28,8%)
Πετρέλαιο (25,4%)
Αλουμίνιο (20,3%)
Οι κλάδοι όπου αναμένονται εξελίξεις είναι οι ακόλουθοι (έως 3 απαντήσεις):
Αγροτικά προϊόντα (78% των απαντήσεων)
Ενέργεια (49,2%)
Ελληνική γαστρονομία (42,4%)
Υπηρεσίες (31,4%)
Βιομηχανία (25,4%)
Καταναλωτικά προϊόντα (22,9%)
Ως κυριότερες γεωγραφικές περιοχές, τα στελέχη των εταιρειών που συμμετείχαν στο δείγμα ανέδειξαν σε σειρά προτεραιότητας ως προτεραιότητες τις εξής γεωγραφικές περιοχές (ερώτηση πολλαπλών απαντήσεων):
Ανατολική Ευρώπη (79,7%)
Δυτική Ευρώπη (72%)
Ασία (50,8%)
Αφρική (44,1%)
Αμερική (42,4%)
Αυστραλία (31,4%)
Ρωσία (28%)
Σχετικά με «τα δυνατά σημεία» αλλά και «τις ευκαιρίες» που παρουσιάζονται για τα ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα, αναφέρθηκαν κατά σειρά σημαντικότητας η Ποιότητα (50,8%), η Πρόσβαση στις αναδυόμενες αγορές (43,2%), η Τάση στην Μεσογειακή διατροφή (37,3%), ο Τουρισμός (36,4%), το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό (32,2%), η
Παραμετροποίηση των Προϊόντων ανά αγορά (26,3%). Στην τελευταία θέση βαθμολογήθηκε η υποστήριξη από το Κράτος και το τραπεζικό σύστημα (25,4%).
Γενικά, αποτέλεσε κοινό τόπο η ανάγκη για περαιτέρω διευκόλυνση των εξωστρεφών επιχειρήσεων, με τη Γραφειοκρατία να αναδεικνύεται ως το υπ’αριθμόν 1 εμπόδιο στην ανάπτυξη. Άλλα εμπόδια που αναφέρθηκαν είχαν να κάνουν με την έλλειψη εξειδικευμένου marketing για τις εξαγωγές, μη επαρκή κουλτούρα και εμπειρία εξαγωγών, πιέσεις από ανταγωνιστικά κράτη, θέματα κόστους καθώς και παραγωγικής επάρκειας.
Παράλληλα, με τις προοπτικές των εξαγωγικών επιχειρήσεων και των ελληνικών εξαγωγών, προκύπτουν και σημαντικές ευκαιρίες εργασίας σε εξαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας. Οι ικανότητες στην Εξυπηρέτηση Πελατών, τη διοίκηση Πωλήσεων, το Marketing και το Key Account Management, αναφέρονται ως τα κύρια συστατικά επιτυχίας ενός στελέχους στις Εξαγωγές.
Αναφορικά με τα υπο-τμήματα που παρουσιάζουν ευκαιρίες εργασίας εντός της λειτουργίας των Εξαγωγών, το 55,1% των ερωτηθέντων θεωρεί πως υπάρχουν ευκαιρίες στα τμήματα Area Exports. Επίσης ευκαιρίες καταγράφονται στα τμήματα Εξυπηρέτησης Πελατών (39,8%), στα τμήματα Logistics (39%) και στο Sales Operations (34.7%).
Πρέπει να τονιστεί πως οι κλάδοι όπου διαφαίνονται ευκαιρίες εργασίας είναι:
1. Ενέργεια (58%),
2. Καταναλωτικά Προϊόντα (55,1%),
3. Φαρμακευτικά (39,8%),
4. Λιανική (28%),
5. Logistics & Transportation (26.3%)
http://www.newsbomb.gr/prionokordela/
Ιχθυοκαλλιέργεια (50,8%)
Γαλακτοκομικά (37,3%)
Φαρμακευτικά (28,8%)
Πετρέλαιο (25,4%)
Αλουμίνιο (20,3%)
Οι κλάδοι όπου αναμένονται εξελίξεις είναι οι ακόλουθοι (έως 3 απαντήσεις):
Αγροτικά προϊόντα (78% των απαντήσεων)
Ενέργεια (49,2%)
Ελληνική γαστρονομία (42,4%)
Υπηρεσίες (31,4%)
Βιομηχανία (25,4%)
Καταναλωτικά προϊόντα (22,9%)
Ως κυριότερες γεωγραφικές περιοχές, τα στελέχη των εταιρειών που συμμετείχαν στο δείγμα ανέδειξαν σε σειρά προτεραιότητας ως προτεραιότητες τις εξής γεωγραφικές περιοχές (ερώτηση πολλαπλών απαντήσεων):
Ανατολική Ευρώπη (79,7%)
Δυτική Ευρώπη (72%)
Ασία (50,8%)
Αφρική (44,1%)
Αμερική (42,4%)
Αυστραλία (31,4%)
Ρωσία (28%)
Σχετικά με «τα δυνατά σημεία» αλλά και «τις ευκαιρίες» που παρουσιάζονται για τα ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα, αναφέρθηκαν κατά σειρά σημαντικότητας η Ποιότητα (50,8%), η Πρόσβαση στις αναδυόμενες αγορές (43,2%), η Τάση στην Μεσογειακή διατροφή (37,3%), ο Τουρισμός (36,4%), το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό (32,2%), η
Παραμετροποίηση των Προϊόντων ανά αγορά (26,3%). Στην τελευταία θέση βαθμολογήθηκε η υποστήριξη από το Κράτος και το τραπεζικό σύστημα (25,4%).
Γενικά, αποτέλεσε κοινό τόπο η ανάγκη για περαιτέρω διευκόλυνση των εξωστρεφών επιχειρήσεων, με τη Γραφειοκρατία να αναδεικνύεται ως το υπ’αριθμόν 1 εμπόδιο στην ανάπτυξη. Άλλα εμπόδια που αναφέρθηκαν είχαν να κάνουν με την έλλειψη εξειδικευμένου marketing για τις εξαγωγές, μη επαρκή κουλτούρα και εμπειρία εξαγωγών, πιέσεις από ανταγωνιστικά κράτη, θέματα κόστους καθώς και παραγωγικής επάρκειας.
Παράλληλα, με τις προοπτικές των εξαγωγικών επιχειρήσεων και των ελληνικών εξαγωγών, προκύπτουν και σημαντικές ευκαιρίες εργασίας σε εξαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας. Οι ικανότητες στην Εξυπηρέτηση Πελατών, τη διοίκηση Πωλήσεων, το Marketing και το Key Account Management, αναφέρονται ως τα κύρια συστατικά επιτυχίας ενός στελέχους στις Εξαγωγές.
Αναφορικά με τα υπο-τμήματα που παρουσιάζουν ευκαιρίες εργασίας εντός της λειτουργίας των Εξαγωγών, το 55,1% των ερωτηθέντων θεωρεί πως υπάρχουν ευκαιρίες στα τμήματα Area Exports. Επίσης ευκαιρίες καταγράφονται στα τμήματα Εξυπηρέτησης Πελατών (39,8%), στα τμήματα Logistics (39%) και στο Sales Operations (34.7%).
Πρέπει να τονιστεί πως οι κλάδοι όπου διαφαίνονται ευκαιρίες εργασίας είναι:
1. Ενέργεια (58%),
2. Καταναλωτικά Προϊόντα (55,1%),
3. Φαρμακευτικά (39,8%),
4. Λιανική (28%),
5. Logistics & Transportation (26.3%)
http://www.newsbomb.gr/prionokordela/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου