Όπως μας μαθαίνουν στις σχολές οδηγών, οι πλαϊνοί και ο κεντρικός
καθρέυτης, βοηθούν να βλέπουμε τι “παίζει” πίσω από το αυτοκίνητο μας,
εκτός από μία πολυ μικρή γωνία, την λεγόμενη νεκρή γωνία.
Μέχρι τώρα, η λύση σε αυτό το πρόβλημα είναι ο οδηγός να γυρνάει το
κεφάλι του δεξία ή αριστερά, πρίν πραγματοποιήσει έναν ελιγμό. Και λέω
μέχρι τώρα, διότι στο πανεπιστήμιο του Drexel, ένα καθηγητής ανακάλυψε
έναν τρόπο να κατασκευάζει τον καθρέυτη έτσι, να προσφέρει 3 φορές
καλύτερη θέαση προς τα πίσω!
Ο τρόπος δημιουργίας βασίζεται σε έναν μαθηματικό αλγόριθμο και δεν είναι επί του παρόντος, όμως πρακτικά, ο καθρέυστης μοιάζει με μία disco-ball με την έννοια ότι αποτελείται από πολλά, πολλοί μικρά κάτοπτρα τοποθετημένα ελαφρώς καμπυλωτά. Η τοπολογία της κατασκευής είναι τέτοια, ώστε όλα τα έιδωλα να ενώνονται κατά κάποιο τρόπο και να σχηματίζουν στα μάτια του οδηγού, μία ολοκληρωμένη, και πιο ευρέια, εικόνα.
Ο τρόπος δημιουργίας βασίζεται σε έναν μαθηματικό αλγόριθμο και δεν είναι επί του παρόντος, όμως πρακτικά, ο καθρέυστης μοιάζει με μία disco-ball με την έννοια ότι αποτελείται από πολλά, πολλοί μικρά κάτοπτρα τοποθετημένα ελαφρώς καμπυλωτά. Η τοπολογία της κατασκευής είναι τέτοια, ώστε όλα τα έιδωλα να ενώνονται κατά κάποιο τρόπο και να σχηματίζουν στα μάτια του οδηγού, μία ολοκληρωμένη, και πιο ευρέια, εικόνα.
Αν και η ανακάλυψη αυτή, λύνει μία και καλή το πρόβλημα της νεκρής γωνίας, υπάχουν άλλα προβλήματα που σχετίζονται με το κόστος κατασκευής, αλλά και νομοθετικά, καθώς σε πολλές χώρες, είναι υποχρεωτικό ο πλαϊνός καθρέυτης να έιναι επίπεδος.
Πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου