ΛΟΓΩ ΑΥΞΗΜΕΝΩΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΎΜΕ ΤΗΝ ΣΥΧΝΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟ BLOG. ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΧΑΘΕΙ, ΘΑ ΕΜΦΑΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΣΥΧΝΑ ΠΥΚΝΑ ΜΕ ΤΑ ΜΟΝΑΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΣ. ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ
Η ομορφιά είναι διαφορετική για τον καθένα. Πολλά όμορφα θα συναντήσεις εδώ μέσα. Θα ενημερωθείς, θα χαρείς, θα λυπηθείς, θα γελάσεις, θα προβληματιστείς, θα μάθεις, θα εκνευριστείς και θα νιώσεις πολλά ακόμα συναισθήματα. Μπορείτε ελέυθερα να αντιγράφεται τις αναρτήσεις μας αυτούσιες ή σε τμήματα αρκεί να αναφέρεστε στην πηγή με ενεργό link

Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου 2010

0 ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ …ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΑ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΜΕΑ ΠΕΡΝΑΕΙ ΣΕ ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΟΙΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΥΠ.ΠΑΙΔΕΙΑΣ…

Απορίας άξιο είναι τι θα συμβεί, εάν οι γονείς όλων των παιδιών με αναπηρίες αποφασίσουν μια μέρα να τα στείλουν στο σχολείο. Μάλλον πανικός. Γιατί με μία αύξηση μόλις 4% των μαθητών με αναπηρίες οι διευθύνσεις εκπαίδευσης τρέχουν και δεν φτάνουν.Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο ειδικά σχολεία που είχαν ιδρυθεί πριν από χρόνια και δεν λειτούργησαν ποτέ φέτος θα λειτουργήσουν, για να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες. Μία τέτοια περίπτωση είναι και το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Καλαμαριάς, το οποίο κανονικά έπρεπε να .....δεχτεί μαθητές το 2004-2005, ωστόσο τότε η λειτουργία του δεν είχε κριθεί άμεσης προτεραιότητας. Σήμερα όμως είναι πιο απαραίτητη από ποτέ. Έτσι η δευτεροβάθμια εκπαίδευση ανατολικής Θεσσαλονίκης μαζί με τη νομαρχία αναζητά επειγόντως κτίριο προς μίσθωση στους ανατολικούς δήμους του νομού και όχι μόνο στην Καλαμαριά. Όπως τόνισε ο αντινομάρχης Παιδείας Μίμης Φωτόπουλος, μέχρι στιγμής έχουν βρεθεί κάποιοι χώροι, αλλά πρέπει να συγκροτηθεί ειδική επιτροπή, για να τους εγκρίνει, γι’ αυτό και δεν μπορεί να υπάρξει δέσμευση για συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα παράδοσης του κτιρίου. Την ίδια ώρα στη δευτεροβάθμια τα αιτήματα περιμένουν. Σύμφωνα με την προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων Αναστασία Μπαντουράκη φέτος έχει αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά δεν μπορούν να δοθούν αναλυτικά στοιχεία, γιατί οι εγγραφές συνεχίζονται (σ.σ. δεν υπάρχει χρονικό όριο στις εγγραφές για τις ΣΜΕΑ). «Περιμένουν ουρά. Πιστεύουμε ότι αυτή η κατάσταση οφείλεται στο γεγονός ότι πλέον οι γονείς ενημερώνονται για τις διεξόδους που δίνονται στα παιδιά τους, οργανώνονται σε συλλόγους και έτσι ενεργοποιούνται», σχολίασε η κ. Μπαντουράκη. Λόγω της αύξησης των μαθητών όμως αυξάνονται και οι ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό. Κατά την προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων την περασμένη εβδομάδα υπήρχαν κάποια κενά, αλλά καθημερινά γίνονται προσλήψεις αναπληρωτών.


Αυτή τη στιγμή μόνον το 20% των παιδιών με αναπηρία, τα οποία υπολογίζονται σε 68.000 (σ.σ. επίσημη καταγραφή δεν έχει γίνει ποτέ), πηγαίνει στο σχολείο. Μέχρι πέρυσι το ποσοστό έφτανε μόλις το 16%. «Πιέζουμε τους γονείς να μην κρατάνε τα παιδιά στο σπίτι. Μπορεί να υπάρχει αύξηση φέτος, η οποία φυσικά μας ικανοποιεί, όμως πάλι δεν είναι αυτό που επιτάσσει το σύνταγμα», σημείωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Γονέων Ατόμων με Αναπηρίες Αναστάσιος Λαγόπουλος.
Στη Θεσσαλονίκη εκτιμάται ότι στις πρώτες δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης παρακολουθούν μαθήματα περίπου 600 παιδιά. Στα μεγαλύτερα προβλήματα της ειδικής αγωγής κατά τον κ. Λαγόπουλο συγκαταλέγεται η έλλειψη υποδομών και εξειδικευμένου προσωπικού. Άλλωστε οι περισσότερες μονάδες ειδικής αγωγής φιλοξενούνται σε μισθωμένα -ακατάλληλα πολλές φορές- κτίρια. Το πρόσωπο που δείχνει σε μεγάλο βαθμό η πολιτεία στην ευαίσθητη αυτή κοινωνική ομάδα φάνηκε και από το πρόσφατο παράδειγμα της Σχολής Τυφλών Θεσσαλονίκης, η οποία εξαιτίας του οικονομικού αδιεξόδου στο οποίο έχει περιέλθει δεν άνοιξε στις 13 Σεπτεμβρίου, ημέρα του αγιασμού στα σχολεία.
Εξάλλου σε πρόσφατη ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής εξέφρασε την έντονη αντίθεσή του σε κάθε μεθόδευση συρρίκνωσης και υποβάθμισης της λειτουργίας των τμημάτων ένταξης, καλώντας τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες και τα στελέχη της εκπαίδευσης να στηρίξουν τη σχολική ένταξη των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να διευκολύνουν την ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Στην επιστολή του μάλιστα στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σημειώνει ότι «οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν αντιμετωπίζονται με την ψυχρή λογική των αριθμών, τη λογική της λιτότητας και των περικοπών. Γι’ αυτό ζητάμε την ενίσχυση των ενταξιακών θεσμών των τμημάτων ένταξης και της συνεκπαίδευσης στα γενικά σχολεία».

Της Φιλομήλας Δημολαΐδου

ΠΡΕΖΑ TV
20-9-2010

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...