Δεν θα μπούμε στην διαδικασία να παρουσιάσουμε την ιστορία που δημιουργήθηκε εδώ και κάποιες μέρες με το facebook, κάτι παστίτσια και μια σύλληψη ενός 27χρονου, καθώς όλοι μας λίγο πολύ την γνωρίζουμε. Θυμίζει λίγο το θέμα με την παπαδιά που ήταν πρώτο πριν λίγο καιρό, ένα θέμα με το οποίο κυριολεκτικά μας είχαν πρήξει. ''Η παπαδιά φοράει κόκκινα εσώρουχα'', ''Η παπαδιά πηγαίνει βόλτα'' '' Η παπαδιά αυτό, η παπαδιά εκείνο''.
Το θέμα αυτό με τον γέροντα Παΐσιο είναι πραγματικά κάτι που διχάζει τον κόσμο, καθώς καθυπερβολή (όπως πάντα) οι μισοί Έλληνες μίσησαν αυτόν τον νέο και οι άλλοι μισοί τον αποθέωσαν κάνοντας τον σύμβολο ηρωισμού. Μάλιστα η υπόθεση αυτή έρχεται να αποκτήσει μεγάλη δημοσιότητα σε μια εποχή που έχουν ήδη συμβεί πολλές θρησκευτικές αναταραχές στον ισλαμικό κόσμο...
Ακούσαμε τον άνθρωπο που κρύβεται πίσω από τον Παστίτσιο σε μια ωραία συνέντευξη του στο Hotdoc στον Κώστα Βαξεβάνη. Είδαμε έναν άνθρωπο συμπαθητικό με άποψη και επιχειρήματα, αλλά και φοβισμένο. Στα περισσότερα από αυτά που είπε είχε δίκιο. Ποιος μπορεί να αρνηθεί πως πολλοί ασελγήσαν πάνω στον γέροντα Παΐσιο με το να εκδίδουν συνέχεια βιβλία; Ποιος μπορεί να αρνηθεί ότι ο γέροντας Παΐσιος (η ελπίδα δηλαδή) πουλάει και γι' αυτό κάθε μέρα ανακαλύπτατε ένα καινούριο ένθετο, βιβλίο, cd κτλ για τη ζωή του οσίου αυτού γέροντος. Ένας ψαγμένος χριστιανός σίγουρο θα συμφωνεί με αυτή την άποψη.
Δηλαδή κάποιος προσκυνητής που έτυχε κάποια στιγμή να περνάει έξω από το κελί του πατρός Παΐσίου (χωρίς να τον έχει δει) θα μπορούσε σήμερα να γράψει ένα βιβλίο με τίτλο '' Η ζωή μου έξω από το κελί του γέροντα Παΐσιου''.
Κανείς δεν μπορεί να το αρνηθεί αυτό.
Βέβαια η αλήθεια πάντως είναι ότι σαν αστείο, αν μπορεί να θεωρηθεί έτσι, ήταν κακόγουστο και η εικόνα που συνόδευε τη εν λόγω σελίδα επίσης κακόγουστη. Ίσως στην Αγγλία να γελούσαν.
Σωστές λοιπόν αυτές οι θέσεις που εξέφρασε ο 27χρονος, αν εξαιρέσει κανείς πως ενώ φαίνεται έξυπνος άνθρωπος δεν συμπεριφέρθηκε αναλόγως αφού πρόσβαλε την πίστη πολλών ανθρώπων.Κι ας μη κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας δεν ήταν σάτιρα. Δεν υπάρχει σάτιρα στην Ελλάδα.
Αυτό που μας κάνει όμως εντύπωση είναι το θέμα που αναπτύχθηκε τον τελευταίο καιρό περί του νόμου για την βλασφημία ο οποίος υπάρχει από το 1950 (;), μια συζήτηση που ήρθε κι έγινε τώρα ολόκληρη πυρκαγιά με το θέμα αυτό.Μάλιστα συνοδεύεται από τους ''σκληρούς'' αγώνες που δίνουν μερικοί βουλευτές, ή μάλλον ένας βουλευτής (μαντέψτε) για την αποποινικοποίηση της βλασφημίας.
Το 2012 ένας νόμος που υπάρχει πάνω από μισό αιώνα και εν μέσω κρίσης, ο οποίος μάλιστα δεν επηρεάζει την καθημερινότητα, είναι αυτό που μας καίει.
Τελικά δεν αποκλείεται η όλη αυτή υπόθεση να έγινε (μετά από ένα χρόνο ζωής της σελίδας αυτής) ακριβώς γι' αυτόν τον λόγο, για να έρθει δηλαδή η άρση της ποινικοποίησης της βλασφημίας. Να δημιουργηθεί δηλαδή μια κοινωνία που οι πάντες θα είναι με τον Χριστό και την Παναγία στο στόμα κι ένα μικρό ποσοστό πιστών να ακούει να υβρίζεται η πίστη του.
Κύριοι όποια κι αν είναι τα πιστεύω μας θα πρέπει καταρχάς να είμαστε άνθρωποι. Όπως θεωρήσαμε λάθος να γελοιοποιείται ο Μωάμεθ έτσι θα πρέπει να σεβόμαστε και τα άλλα πρόσωπα θρησκειών σεβόμενοι έτσι την πίστη του κάθε ανθρώπου. Όσοι λοιπόν κάνουν ''αγώνα'' για την αποποινικοποίηση της βλασφημίας ( όπως ο 27χρονος αυτός ο οποίος το δήλωσε στη συνέντευξη ότι θα κάνει τέτοιο αγώνα) θα πρέπει να γνωρίζουν ότι καταρχάς αυτό το πράγμα δεν είναι αγώνας. Αγώνας είναι μια λέξη που ορίζει πολλά άλλα μεγάλα πράγματα και ιδέες αλλά όχι αυτό. Θα πρέπει επίσης να γνωρίζουν ότι με το να δηλώνουν αυτό το πράγμα ως ''αγώνα'' είναι πολύ πιθανό να γίνουν περίγελοι, να γελάνε δηλαδή μαζί τους και τα σαλιγκάρια, γιατί απλά αγώνες κι αγωνιστές έχουμε δει πολύ μεγάλους και δεν είναι δυνατό να συγκριθούν τέτοια pasatempo μαζί τους. Και τέλος θα πρέπει να κάνουν μια έρευνα, διατριβή καλύτερα, στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους άγραφους νόμους.
Το θέμα αυτό με τον γέροντα Παΐσιο είναι πραγματικά κάτι που διχάζει τον κόσμο, καθώς καθυπερβολή (όπως πάντα) οι μισοί Έλληνες μίσησαν αυτόν τον νέο και οι άλλοι μισοί τον αποθέωσαν κάνοντας τον σύμβολο ηρωισμού. Μάλιστα η υπόθεση αυτή έρχεται να αποκτήσει μεγάλη δημοσιότητα σε μια εποχή που έχουν ήδη συμβεί πολλές θρησκευτικές αναταραχές στον ισλαμικό κόσμο...
Ακούσαμε τον άνθρωπο που κρύβεται πίσω από τον Παστίτσιο σε μια ωραία συνέντευξη του στο Hotdoc στον Κώστα Βαξεβάνη. Είδαμε έναν άνθρωπο συμπαθητικό με άποψη και επιχειρήματα, αλλά και φοβισμένο. Στα περισσότερα από αυτά που είπε είχε δίκιο. Ποιος μπορεί να αρνηθεί πως πολλοί ασελγήσαν πάνω στον γέροντα Παΐσιο με το να εκδίδουν συνέχεια βιβλία; Ποιος μπορεί να αρνηθεί ότι ο γέροντας Παΐσιος (η ελπίδα δηλαδή) πουλάει και γι' αυτό κάθε μέρα ανακαλύπτατε ένα καινούριο ένθετο, βιβλίο, cd κτλ για τη ζωή του οσίου αυτού γέροντος. Ένας ψαγμένος χριστιανός σίγουρο θα συμφωνεί με αυτή την άποψη.
Δηλαδή κάποιος προσκυνητής που έτυχε κάποια στιγμή να περνάει έξω από το κελί του πατρός Παΐσίου (χωρίς να τον έχει δει) θα μπορούσε σήμερα να γράψει ένα βιβλίο με τίτλο '' Η ζωή μου έξω από το κελί του γέροντα Παΐσιου''.
Κανείς δεν μπορεί να το αρνηθεί αυτό.
Βέβαια η αλήθεια πάντως είναι ότι σαν αστείο, αν μπορεί να θεωρηθεί έτσι, ήταν κακόγουστο και η εικόνα που συνόδευε τη εν λόγω σελίδα επίσης κακόγουστη. Ίσως στην Αγγλία να γελούσαν.
Σωστές λοιπόν αυτές οι θέσεις που εξέφρασε ο 27χρονος, αν εξαιρέσει κανείς πως ενώ φαίνεται έξυπνος άνθρωπος δεν συμπεριφέρθηκε αναλόγως αφού πρόσβαλε την πίστη πολλών ανθρώπων.Κι ας μη κοροϊδευόμαστε μεταξύ μας δεν ήταν σάτιρα. Δεν υπάρχει σάτιρα στην Ελλάδα.
Αυτό που μας κάνει όμως εντύπωση είναι το θέμα που αναπτύχθηκε τον τελευταίο καιρό περί του νόμου για την βλασφημία ο οποίος υπάρχει από το 1950 (;), μια συζήτηση που ήρθε κι έγινε τώρα ολόκληρη πυρκαγιά με το θέμα αυτό.Μάλιστα συνοδεύεται από τους ''σκληρούς'' αγώνες που δίνουν μερικοί βουλευτές, ή μάλλον ένας βουλευτής (μαντέψτε) για την αποποινικοποίηση της βλασφημίας.
Το 2012 ένας νόμος που υπάρχει πάνω από μισό αιώνα και εν μέσω κρίσης, ο οποίος μάλιστα δεν επηρεάζει την καθημερινότητα, είναι αυτό που μας καίει.
Τελικά δεν αποκλείεται η όλη αυτή υπόθεση να έγινε (μετά από ένα χρόνο ζωής της σελίδας αυτής) ακριβώς γι' αυτόν τον λόγο, για να έρθει δηλαδή η άρση της ποινικοποίησης της βλασφημίας. Να δημιουργηθεί δηλαδή μια κοινωνία που οι πάντες θα είναι με τον Χριστό και την Παναγία στο στόμα κι ένα μικρό ποσοστό πιστών να ακούει να υβρίζεται η πίστη του.
Κύριοι όποια κι αν είναι τα πιστεύω μας θα πρέπει καταρχάς να είμαστε άνθρωποι. Όπως θεωρήσαμε λάθος να γελοιοποιείται ο Μωάμεθ έτσι θα πρέπει να σεβόμαστε και τα άλλα πρόσωπα θρησκειών σεβόμενοι έτσι την πίστη του κάθε ανθρώπου. Όσοι λοιπόν κάνουν ''αγώνα'' για την αποποινικοποίηση της βλασφημίας ( όπως ο 27χρονος αυτός ο οποίος το δήλωσε στη συνέντευξη ότι θα κάνει τέτοιο αγώνα) θα πρέπει να γνωρίζουν ότι καταρχάς αυτό το πράγμα δεν είναι αγώνας. Αγώνας είναι μια λέξη που ορίζει πολλά άλλα μεγάλα πράγματα και ιδέες αλλά όχι αυτό. Θα πρέπει επίσης να γνωρίζουν ότι με το να δηλώνουν αυτό το πράγμα ως ''αγώνα'' είναι πολύ πιθανό να γίνουν περίγελοι, να γελάνε δηλαδή μαζί τους και τα σαλιγκάρια, γιατί απλά αγώνες κι αγωνιστές έχουμε δει πολύ μεγάλους και δεν είναι δυνατό να συγκριθούν τέτοια pasatempo μαζί τους. Και τέλος θα πρέπει να κάνουν μια έρευνα, διατριβή καλύτερα, στα ανθρώπινα δικαιώματα και τους άγραφους νόμους.
Αν ο εν λόγω κύριος ήθελε να σατυρίσει την εκμετάλλευση ιερών από διάφορους επιτήδειους λογικά θα σατύριζε τους επιτήδειους, όχι το αντικείμενο της εκμετάλλευσης. Π.χ. Χαλιακόπουλος ή κάτι άλλο βρε παιδί μου.. Το γεγονός οτι επέλεξε τον μοναχό, τον καθιστά εγκάθετο ή βλάξ! Αλοίμονο, αν κάθε φορά που θέλαμε να κοροιδέψουμε τους Ευαγγελιστές και τους διάφορους κομπογιαννίτες που εκμεταλλεύονται τον Χριστιανισμό να γελοιοποιούσαμε τη ζωή και το έργο του Ιησού Χριστού. Νομίζω οτι ο αρθρογράφος έχει την οξειδέρκεια να κάνει αυτή τη διάκριση, αλλά φοβάμαι οτι ανήκει στην ίδια κατηγορία με τον κατηγορούμενο...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατ' αρχάς συγνώμη προς τον αρθρογράφο γιατι παρέλειψα την τελευταία παράγραφο όπου εξηγεί αυτά που στο παραπάνω σχόλιο μέμφομαι. Για το εν λόγω ανθρωπάκι -τον κατηγορούμενο- πρέπει να αναζητηθεί η σχέση και εξάρτησή του από διάφορους νεοταξικούς -στην πραγματικότητα- πυρήνες που κρύβονται πίσω από αντεθνικά, διεθνικιστικά, αριστερά σύμβολα και που λιμαίνονται την Ελληνική κοινωνία και επιδιώκουν την εξαφάνιση του τρίπτυχου του Ελληνικού έθνους: "Πατρίς - Θρησκεία - Οικογένεια". Το τελευταίο, κύριοι, είναι και ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τα σχέδια των πατρώνων του εν λόγω κωλόπαιδου και η χώρα μας είναι μία από τις τελευταίες που το στηρίζει. Γιατί νομίζετε όλοι έχουν πέσει με νύχια και με δόντια να μας "φάνε"???
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον το πρώτο σχόλιο σου το έγραψες πριν διαβάσεις όλο το άρθρο μου.
ΔιαγραφήΣτα περισσότερα που λες συμφωνώ.