Αυγερινός Κ.Χατζηχρυσός
Υποψήφιος Β’Πειραιά -ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
Πράσινη Ανάπτυξη και Πράσινα Αλογα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ανακοίνωσε ότι θα καταργήσει το διάταγμα για την Αξιοποίηση-Ξεπούλημα του Ελληνική, που όμως έχει ήδη “καταργηθεί” με Απόφαση του ΣτΕ, στην οποία ρητώς αναφέρετε ότι Ελληνικό αν και δεν είναι πλέον διεθνές, παραμένει ακόμη Αεροδρόμιο (βλ.Βιβλιογραφία).
Ο κ.Τσίπρας στην συνάντηση του με τον δήμαρχο Ελληνικού-Αργυρούπολης Χρήστο Κορτζίδη είπε γενικά κι αόριστα ότι θα κάνει (κι αυτός) Πράσινη Ανάπτυξη.
Και Πράσινη, κι Ανάπτυξη.
Επειδή όλοι για Πράσινη Ανάπτυξη μιλάνε, κι ο ΓΑΠ, κι ο Αντρίκος, κι ο Αρης Σπηλιωτόπουλος, κι οι Πράσινοι κι ο πρασινοαίματος Σποκ, το μόνο πράσινο που βλέπω ενδιάμεσα είναι το χρώμα του δολαρίου, δεν μας διευκρίνησε ο κ.Τσίπρας ακριβώς τι εννοεί Πράσινο.
Αν εννοεί την διάλυση του Αεροδρομίου, τότε δεν διαφέρει από αυτούς που θέλουν να το κάνουν πισίνες.
Εντάξει ο σκοπός μπορεί να είναι πιο…ευγενής και να φυτεύουμε βολβούς, αλλά αυτό θα γίνει καταστρέφοντας την περιουσία του Ελληνικού λαού;
Περιουσία, που για να κατασκευαστεί χρειάστηκαν 50+έτη, αλλά και τρισεκατομμύρια δραχμές;
Ενα Αεροδρόμιο είναι μια τεράστια επένδυση, πανάκριβη κι όταν βρίσκεται στο κεντρικότερο γεωπολιτικό Σημείο της Μεσογείου είναι και Στρατηγικό Εθνικό πλεονέκτημα! Η σπουδαιότητα του Ελληνικού μπορεί να συγκριθεί με δυο τρία ακόμη Αεροδρόμια σε όλη την Υφήλιο!
Ενώ δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να γλιτώσει το πράσινο από την “ηπια οικιστική ανάπτυξη” (=μπάζωμα) από το να λειτουργεί ο διάδρομος !
Αν θυμάστε το Αεροδρόμιο του Μαραθώνα, μόλις καταστράφηκε από τις μπουλντόζες έγινε βάλτος….ε…ε…sorry…κωπηλατοδρόμιο!
Επειδή έχω ασχοληθεί και στο παρελθόν με το θέμα, σας παρουσιάζω απόσπασμα από το περιοδικό NEXUS (Μαιος 2012) με κάποιες προτάσεις που υπήρξαν και στο παρελθόν, για την αξιοποίηση του χώρου.
Γιατί αναζητούμε λύσεις επί 10 ! ! ! ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΚΤΑΣΗ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ !
ΟΧΙ ΑΥΡΙΟ !
ΣΗΜΕΡΑ !
Ολες οι μεγάλες πόλεις αλλά κι πολλές μικρότερες, έχουν δυο τουλάχιστον κεντρικά Αεροδρόμια και πολλά περισσότερα περιφερειακά στην ευρύτερη περιοχή. Το Λονδίνο έχει δύο κεντρικά το Heathrow (LHR) και το Gatwick (LGW) και τα μικρότερα Luton, London City airport (LCY) και London Stanstead (STN). Το Παρίσι Paris-Charles de Gaulle (CDG), Paris-Orly (ORY) και το Μιλάνο για να εξυπηρετήσει την Αεροπορική κίνηση της βορείου Ιταλίας έχει το Malpensa (MXP), Linate (LIN) και Orio al Serio (BGY). Ενώ λοιπόν η τάση παγκοσμίως είναι να αναβαθμίζονται οι Αεροπορικές υπηρεσίες για την Ανάπτυξη μιας χώρας, στην Τουριστική Ελλάδα, κατά ένα περίεργο τρόπο, όχι μόνον δεν αναβαθμίζονται αλλά αντιθέτως διώκονται.
Οι Κινέζοι αναζητούν εναγωνίως λιμάνια, να δέσουν τα πλοία τους όπως η COSCO, τα τρένα γίνονται όλο και πιο λειτουργικά κι απαραίτητα όπως το Μετρό κι ο Προαστιακός, τα Αεροδρόμια συνδέουν μια χώρα, ακριτικό νησί, με το παγκόσμιο χωριό, κάποια τελικά τα έχουμε καταλάβει, έστω κι αργά. Αλλά αυτό που παγκοσμίως είναι αυτονόητο, οι Αερομεταφορές, Αεροδρόμια , οι Σχολές Πιλότων, οι Αεροπορικές Λέσχες κι όλα τα συναφή αντικείμενα (συνεργεία, αλεξιπτωτισμός, αεραθλητισμός) αντιμετωπίζουν όχι μόνο την αδιαφορία του Κράτους αλλά χειρότερα και την παρεμπόδιση στην λειτουργία τους.
Όλα αυτά για να μην ακουστεί η απλούστερη, φθηνότερη, αποδοτικότερη και ταχύτερη λύση που είναι… Αεροδρόμιο! Προσπαθούμε να βρούμε πόρους, τρόπους σχέδια να κάνουμε κάτι άλλο στην περιοχή, ενώ έχουμε ήδη την λύση μπροστά μας αυτό που ήδη έχουμε κατασκευάσει με χρήματα του Ελληνικού Δημοσίου κομμάτι κομμάτι για 60 και πλέον έτη χωρίς αυτό μάλιστα να αναιρεί και καμία από τις υπόλοιπες προταθείσες «οικολογικές» επεμβάσεις.
Μητροπολιτικό Πάρκο.
Η χρήση του χώρου ως Αεροδρομίου είναι κι η ισχυρότερη εγγύηση ότι θα προστατευτεί η έκταση και σίγουρα ότι ένα μέρος της θα γίνει πάρκο. Γιατί αν πετάνε Αεροπλάνα δεν μπορούν να χτιστούν μεζονέτες. Η δικαιολογία μάλιστα όσων αντιτίθενται και στο ίδιο το Μητροπολιτικό Πάρκο είναι ότι «κοστίζει» ακριβά η δενδροφύτευση κι άρα πρέπει να πουλήσουν μεγάλο μέρος για να συντηρήσουν το υπόλοιπο. Αυτό το επιχείρημα το κατέρριψε μελέτη του ΕΜΠ που τεκμηριώνεται ότι το κόστος του Μητροπολιτικού Πάρκου κυμαίνεται μεταξύ 50 και 100 εκατομμυρίων ευρώ, όπως κατέθεσε και σε ερώτηση του στην βουλή ο βουλευτής Παναγιώτης Λαφαζάνης (19/8/2010)
Τουριστικό Πάρκο
Στους τεράστιους χώρους μπορούν να γίνουν επενδύσεις με Τουριστικό χαρακτήρα και σε ξενοδοχείο, ή Καζίνο ή Mall ή Συνεδριακό Κέντρο ή άλλο με στόχευση μάλιστα τον ακριβό Τουρισμό και τα ιδιωτικά τζετ που θα μπορούν να σταθμεύουν για επισκεφθούν την χώρα μας και γιατί όχι σε συνδυασμό με τις μαρίνες της περιοχής, να πετούν πάνω από το Αιγαίο η να το διαπλέουν. Ηδη στους τεράστιους κτηριακούς χώρους γίνονται με ιδιωτική πρωτοβουλία, πολλές επιτυχημένες εμπορικές εκθέσεις, παρά την εικόνα εγκατάλειψης και θα μπορούσαν να γίνουν και μεγαλύτερης εμβέλειας εκθέσεις, αν υπήρχε κι η αντίστοιχη θέληση από πλευράς του Κράτους.
Εναλλακτική Λύση για την Ασφάλεια Πτήσεων.
Το Φεβρουάριο του 2004 έκλεισε ο Αεροδιάδρομος των Σπάτων λόγω καιρικών συνθηκών, αν κι αυτό ίσως ήταν τυχαίο περιστατικό, η αναστάτωση που προκλήθηκε στις πτήσεις και στις καθυστερήσεις μας έδειξε πόσο προσεχτικοί πρέπει να είμαστε στο μέλλον σε ανάλογες περιπτώσεις. Για παράδειγμα μια Αεροπειρατεία, μια ανώμαλη προσγείωση που θα χρειαστεί αφρό, ή αστοχία ενός Ελαστικού, ή απώλεια κινητήρων ή καυσίμου ή κάτι άλλο αστάθμητο, θα μπορούσε να οδηγηθεί με μεγαλύτερη ασφάλεια σε άλλο Αεροδιάδρομο, αντί να αποκλειστεί το Διεθνές Αεροδρόμιο της Ελλάδας από τον υπόλοιπο κόσμο. Επίσης θα μπορούν να σταθμεύουν εκεί τα Ελικόπτερα Ερευνας και διάσωσης, του ΕΚΑΒ, της Αστυνομίας και πυροσβεστικά, όλα σε ένα σημείο για καλύτερο συντονισμό σε έκτακτα συμβάντα.
Κέντρο Συντήρησης Αεροσκαφών
Ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει ότι αν και δεν κατασκευάζονται ολόκληρα Αεροπλάνα, όπως κι αυτοκίνητα στην Ελλάδα, η χώρα είναι στις πρώτες θέσεις παγκοσμίως στην συντήρηση, αλλά και στην κατασκευή τμημάτων αεροσκαφών και των κινητήρων τους. Η ΕΑΒ για παράδειγμα είναι ένα απο τα πέντε παγκοσμιώς Κέντρα Συντήρησης κινητήρων Rolls Royce για τα C-130 και γειτονικές χώρες μας προτιμούν, λόγω εγγύτητας , όπως η Τυνησία ή το Μαρόκο. Εχουν περάσει κατά καιρούς παραγγελίες κατασκεύης τμημάτων για το Dassault Falcon, Airbus, B-757, T-6A, EMBRAER ERJ-145, Mirage-2000, F-16, AWACS κι η λίστα δεν τελειώνει, την ίδια στιγμή που οι πολιτικοί του μνημονίου ημεδαποί κι αλλοδαποί, μας κατηγορούν ότι δεν «παράγουμε». Ειρρήσθω έν παρώδω η ΕΑΒ αυτή την στιγμή υπολειτουργεί κι έχουν μείνει παραγγελίες εκατομμυρίων στην ουρά γιατί η Τροικα απαγόρευσε τις προσλήψεις από τον ΑΣΕΠ και την ίδια στιγμή ιθύνοντες του Υπουργείου Οικονομικών, παρατηρούν μείωση των κρατικών εσόδων που προσπαθούν να καλύψουν με φορολογία. Για την Ιστορία η τελευταία μονάδα που αποχώρησε από το παλαιο Ελληνικό τον Απρίλιο του 2002 ήταν το 202 Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ) και το τελευταίο αεροσκάφος ένα RF-4E Phantom II που συντηρούσε. Αρα υποδομή υπήρχε και στο παρελθόν, ενώ υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι πελάτες που αναζητούν υψηλές υπηρεσίες συντήρησης, όπως χώρες του πρωην ανατολικού μπλογκ, που αντικαθιστούν τους στόλους τους με δυτικά αεροσκάφη και συστήματα στα οποία έχουμε την τεχνογνωσία πολλών ετών.
Αεραθλητικό Κέντρο
Οπως αναφέρθηκε και στον πρόλογο ο Αεραθλητισμός είναι διαδεδομένος σε όλο τον κόσμο και γι αυτό διοργανώνονται πολλοί αγώνες, επιδείξεις, συνέδρια με σκοπό την προσέλκυση Τουρισμού, τεχνογνωσίας, επενδύσεων αλλά κυρίως αναβαθμίζουν το κύρος μιας χώρας, πόσο μάλλον της χώρας που τα τελευταία χρόνια είναι γνωστή για τα “Greek Statistics”. Η θέση μας στον Παγκόσμιο Χάρτη, η πολυνησιακή κατανομή της με τα διάσπαρτα αεροδρόμια, οι περίπου 200 μέρες ηλιοφάνειας τον χρόνο και το ήπιο κλίμα, ευνοεί πλέον του δέοντος τις δραστηριότητες της Γενικής Αεροπορίας, τις πτήσεις μικρών αεροσκαφών από και προς τα νησιά, την εκπαίδευση νέων χειριστών, την ψυχαγωγία και τον Τουρισμό. Αυτή την στιγμή η Γενική Αεροπορία στην Ελλάδα μόλις που επιβιώνει κι αυτό καθαρά στην θέληση και την αυταπάρνηση των ανθρώπων που αγαπούν την αεροπορική ιδέα στην Ελλάδα. Το Ελληνικό είναι ιδανικό για να φιλοξενηθεί η έδρα της Γενικής Αεροπορίας για Ελληνικά αλλά και ξένα μικρά Αεροσκάφη.
Πολυεθνική Συνεργασία στην Εκπαίδευση Αξιωματικών
Οσο βελτιώνονται τα σύγχρονα πολεμικά αεροσκάφη, τόσο αυξάνονται κι οι απαιτήσεις στην εκπαίδευση των νέων χειριστών αλλά και το κόστος αυτής. Πολλές χώρες αναζητούν λύση στο πρόβλημα μέσω προγραμμάτων συνεκπαιδεύσεως. Όπως αναφέρει κι ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας «Το 1995 η ευρωπαϊκή διάσκεψη Διοικητών Αεροπορικών Ακαδημιών (EURAC) έθεσε σαν κύριο στόχο την εύρεση νέων μεθόδων μελέτης και συνεργασίας μεταξύ των ευρωπαϊκών Πολεμικών Αεροποριών μέσα και από στο ΝΑΤΟ.
Υποψήφιος Β’Πειραιά -ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
Πράσινη Ανάπτυξη και Πράσινα Αλογα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ ανακοίνωσε ότι θα καταργήσει το διάταγμα για την Αξιοποίηση-Ξεπούλημα του Ελληνική, που όμως έχει ήδη “καταργηθεί” με Απόφαση του ΣτΕ, στην οποία ρητώς αναφέρετε ότι Ελληνικό αν και δεν είναι πλέον διεθνές, παραμένει ακόμη Αεροδρόμιο (βλ.Βιβλιογραφία).
Ο κ.Τσίπρας στην συνάντηση του με τον δήμαρχο Ελληνικού-Αργυρούπολης Χρήστο Κορτζίδη είπε γενικά κι αόριστα ότι θα κάνει (κι αυτός) Πράσινη Ανάπτυξη.
Και Πράσινη, κι Ανάπτυξη.
Επειδή όλοι για Πράσινη Ανάπτυξη μιλάνε, κι ο ΓΑΠ, κι ο Αντρίκος, κι ο Αρης Σπηλιωτόπουλος, κι οι Πράσινοι κι ο πρασινοαίματος Σποκ, το μόνο πράσινο που βλέπω ενδιάμεσα είναι το χρώμα του δολαρίου, δεν μας διευκρίνησε ο κ.Τσίπρας ακριβώς τι εννοεί Πράσινο.
Αν εννοεί την διάλυση του Αεροδρομίου, τότε δεν διαφέρει από αυτούς που θέλουν να το κάνουν πισίνες.
Εντάξει ο σκοπός μπορεί να είναι πιο…ευγενής και να φυτεύουμε βολβούς, αλλά αυτό θα γίνει καταστρέφοντας την περιουσία του Ελληνικού λαού;
Περιουσία, που για να κατασκευαστεί χρειάστηκαν 50+έτη, αλλά και τρισεκατομμύρια δραχμές;
Ενα Αεροδρόμιο είναι μια τεράστια επένδυση, πανάκριβη κι όταν βρίσκεται στο κεντρικότερο γεωπολιτικό Σημείο της Μεσογείου είναι και Στρατηγικό Εθνικό πλεονέκτημα! Η σπουδαιότητα του Ελληνικού μπορεί να συγκριθεί με δυο τρία ακόμη Αεροδρόμια σε όλη την Υφήλιο!
Ενώ δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να γλιτώσει το πράσινο από την “ηπια οικιστική ανάπτυξη” (=μπάζωμα) από το να λειτουργεί ο διάδρομος !
Αν θυμάστε το Αεροδρόμιο του Μαραθώνα, μόλις καταστράφηκε από τις μπουλντόζες έγινε βάλτος….ε…ε…sorry…κωπηλατοδρόμιο!
Επειδή έχω ασχοληθεί και στο παρελθόν με το θέμα, σας παρουσιάζω απόσπασμα από το περιοδικό NEXUS (Μαιος 2012) με κάποιες προτάσεις που υπήρξαν και στο παρελθόν, για την αξιοποίηση του χώρου.
Γιατί αναζητούμε λύσεις επί 10 ! ! ! ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΚΤΑΣΗ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ !
ΟΧΙ ΑΥΡΙΟ !
ΣΗΜΕΡΑ !
Ολες οι μεγάλες πόλεις αλλά κι πολλές μικρότερες, έχουν δυο τουλάχιστον κεντρικά Αεροδρόμια και πολλά περισσότερα περιφερειακά στην ευρύτερη περιοχή. Το Λονδίνο έχει δύο κεντρικά το Heathrow (LHR) και το Gatwick (LGW) και τα μικρότερα Luton, London City airport (LCY) και London Stanstead (STN). Το Παρίσι Paris-Charles de Gaulle (CDG), Paris-Orly (ORY) και το Μιλάνο για να εξυπηρετήσει την Αεροπορική κίνηση της βορείου Ιταλίας έχει το Malpensa (MXP), Linate (LIN) και Orio al Serio (BGY). Ενώ λοιπόν η τάση παγκοσμίως είναι να αναβαθμίζονται οι Αεροπορικές υπηρεσίες για την Ανάπτυξη μιας χώρας, στην Τουριστική Ελλάδα, κατά ένα περίεργο τρόπο, όχι μόνον δεν αναβαθμίζονται αλλά αντιθέτως διώκονται.
Οι Κινέζοι αναζητούν εναγωνίως λιμάνια, να δέσουν τα πλοία τους όπως η COSCO, τα τρένα γίνονται όλο και πιο λειτουργικά κι απαραίτητα όπως το Μετρό κι ο Προαστιακός, τα Αεροδρόμια συνδέουν μια χώρα, ακριτικό νησί, με το παγκόσμιο χωριό, κάποια τελικά τα έχουμε καταλάβει, έστω κι αργά. Αλλά αυτό που παγκοσμίως είναι αυτονόητο, οι Αερομεταφορές, Αεροδρόμια , οι Σχολές Πιλότων, οι Αεροπορικές Λέσχες κι όλα τα συναφή αντικείμενα (συνεργεία, αλεξιπτωτισμός, αεραθλητισμός) αντιμετωπίζουν όχι μόνο την αδιαφορία του Κράτους αλλά χειρότερα και την παρεμπόδιση στην λειτουργία τους.
Όλα αυτά για να μην ακουστεί η απλούστερη, φθηνότερη, αποδοτικότερη και ταχύτερη λύση που είναι… Αεροδρόμιο! Προσπαθούμε να βρούμε πόρους, τρόπους σχέδια να κάνουμε κάτι άλλο στην περιοχή, ενώ έχουμε ήδη την λύση μπροστά μας αυτό που ήδη έχουμε κατασκευάσει με χρήματα του Ελληνικού Δημοσίου κομμάτι κομμάτι για 60 και πλέον έτη χωρίς αυτό μάλιστα να αναιρεί και καμία από τις υπόλοιπες προταθείσες «οικολογικές» επεμβάσεις.
Μητροπολιτικό Πάρκο.
Η χρήση του χώρου ως Αεροδρομίου είναι κι η ισχυρότερη εγγύηση ότι θα προστατευτεί η έκταση και σίγουρα ότι ένα μέρος της θα γίνει πάρκο. Γιατί αν πετάνε Αεροπλάνα δεν μπορούν να χτιστούν μεζονέτες. Η δικαιολογία μάλιστα όσων αντιτίθενται και στο ίδιο το Μητροπολιτικό Πάρκο είναι ότι «κοστίζει» ακριβά η δενδροφύτευση κι άρα πρέπει να πουλήσουν μεγάλο μέρος για να συντηρήσουν το υπόλοιπο. Αυτό το επιχείρημα το κατέρριψε μελέτη του ΕΜΠ που τεκμηριώνεται ότι το κόστος του Μητροπολιτικού Πάρκου κυμαίνεται μεταξύ 50 και 100 εκατομμυρίων ευρώ, όπως κατέθεσε και σε ερώτηση του στην βουλή ο βουλευτής Παναγιώτης Λαφαζάνης (19/8/2010)
Τουριστικό Πάρκο
Στους τεράστιους χώρους μπορούν να γίνουν επενδύσεις με Τουριστικό χαρακτήρα και σε ξενοδοχείο, ή Καζίνο ή Mall ή Συνεδριακό Κέντρο ή άλλο με στόχευση μάλιστα τον ακριβό Τουρισμό και τα ιδιωτικά τζετ που θα μπορούν να σταθμεύουν για επισκεφθούν την χώρα μας και γιατί όχι σε συνδυασμό με τις μαρίνες της περιοχής, να πετούν πάνω από το Αιγαίο η να το διαπλέουν. Ηδη στους τεράστιους κτηριακούς χώρους γίνονται με ιδιωτική πρωτοβουλία, πολλές επιτυχημένες εμπορικές εκθέσεις, παρά την εικόνα εγκατάλειψης και θα μπορούσαν να γίνουν και μεγαλύτερης εμβέλειας εκθέσεις, αν υπήρχε κι η αντίστοιχη θέληση από πλευράς του Κράτους.
Εναλλακτική Λύση για την Ασφάλεια Πτήσεων.
Το Φεβρουάριο του 2004 έκλεισε ο Αεροδιάδρομος των Σπάτων λόγω καιρικών συνθηκών, αν κι αυτό ίσως ήταν τυχαίο περιστατικό, η αναστάτωση που προκλήθηκε στις πτήσεις και στις καθυστερήσεις μας έδειξε πόσο προσεχτικοί πρέπει να είμαστε στο μέλλον σε ανάλογες περιπτώσεις. Για παράδειγμα μια Αεροπειρατεία, μια ανώμαλη προσγείωση που θα χρειαστεί αφρό, ή αστοχία ενός Ελαστικού, ή απώλεια κινητήρων ή καυσίμου ή κάτι άλλο αστάθμητο, θα μπορούσε να οδηγηθεί με μεγαλύτερη ασφάλεια σε άλλο Αεροδιάδρομο, αντί να αποκλειστεί το Διεθνές Αεροδρόμιο της Ελλάδας από τον υπόλοιπο κόσμο. Επίσης θα μπορούν να σταθμεύουν εκεί τα Ελικόπτερα Ερευνας και διάσωσης, του ΕΚΑΒ, της Αστυνομίας και πυροσβεστικά, όλα σε ένα σημείο για καλύτερο συντονισμό σε έκτακτα συμβάντα.
Κέντρο Συντήρησης Αεροσκαφών
Ο περισσότερος κόσμος δεν γνωρίζει ότι αν και δεν κατασκευάζονται ολόκληρα Αεροπλάνα, όπως κι αυτοκίνητα στην Ελλάδα, η χώρα είναι στις πρώτες θέσεις παγκοσμίως στην συντήρηση, αλλά και στην κατασκευή τμημάτων αεροσκαφών και των κινητήρων τους. Η ΕΑΒ για παράδειγμα είναι ένα απο τα πέντε παγκοσμιώς Κέντρα Συντήρησης κινητήρων Rolls Royce για τα C-130 και γειτονικές χώρες μας προτιμούν, λόγω εγγύτητας , όπως η Τυνησία ή το Μαρόκο. Εχουν περάσει κατά καιρούς παραγγελίες κατασκεύης τμημάτων για το Dassault Falcon, Airbus, B-757, T-6A, EMBRAER ERJ-145, Mirage-2000, F-16, AWACS κι η λίστα δεν τελειώνει, την ίδια στιγμή που οι πολιτικοί του μνημονίου ημεδαποί κι αλλοδαποί, μας κατηγορούν ότι δεν «παράγουμε». Ειρρήσθω έν παρώδω η ΕΑΒ αυτή την στιγμή υπολειτουργεί κι έχουν μείνει παραγγελίες εκατομμυρίων στην ουρά γιατί η Τροικα απαγόρευσε τις προσλήψεις από τον ΑΣΕΠ και την ίδια στιγμή ιθύνοντες του Υπουργείου Οικονομικών, παρατηρούν μείωση των κρατικών εσόδων που προσπαθούν να καλύψουν με φορολογία. Για την Ιστορία η τελευταία μονάδα που αποχώρησε από το παλαιο Ελληνικό τον Απρίλιο του 2002 ήταν το 202 Κρατικό Εργοστάσιο Αεροσκαφών (ΚΕΑ) και το τελευταίο αεροσκάφος ένα RF-4E Phantom II που συντηρούσε. Αρα υποδομή υπήρχε και στο παρελθόν, ενώ υπάρχουν πολλοί υποψήφιοι πελάτες που αναζητούν υψηλές υπηρεσίες συντήρησης, όπως χώρες του πρωην ανατολικού μπλογκ, που αντικαθιστούν τους στόλους τους με δυτικά αεροσκάφη και συστήματα στα οποία έχουμε την τεχνογνωσία πολλών ετών.
Αεραθλητικό Κέντρο
Οπως αναφέρθηκε και στον πρόλογο ο Αεραθλητισμός είναι διαδεδομένος σε όλο τον κόσμο και γι αυτό διοργανώνονται πολλοί αγώνες, επιδείξεις, συνέδρια με σκοπό την προσέλκυση Τουρισμού, τεχνογνωσίας, επενδύσεων αλλά κυρίως αναβαθμίζουν το κύρος μιας χώρας, πόσο μάλλον της χώρας που τα τελευταία χρόνια είναι γνωστή για τα “Greek Statistics”. Η θέση μας στον Παγκόσμιο Χάρτη, η πολυνησιακή κατανομή της με τα διάσπαρτα αεροδρόμια, οι περίπου 200 μέρες ηλιοφάνειας τον χρόνο και το ήπιο κλίμα, ευνοεί πλέον του δέοντος τις δραστηριότητες της Γενικής Αεροπορίας, τις πτήσεις μικρών αεροσκαφών από και προς τα νησιά, την εκπαίδευση νέων χειριστών, την ψυχαγωγία και τον Τουρισμό. Αυτή την στιγμή η Γενική Αεροπορία στην Ελλάδα μόλις που επιβιώνει κι αυτό καθαρά στην θέληση και την αυταπάρνηση των ανθρώπων που αγαπούν την αεροπορική ιδέα στην Ελλάδα. Το Ελληνικό είναι ιδανικό για να φιλοξενηθεί η έδρα της Γενικής Αεροπορίας για Ελληνικά αλλά και ξένα μικρά Αεροσκάφη.
Πολυεθνική Συνεργασία στην Εκπαίδευση Αξιωματικών
Οσο βελτιώνονται τα σύγχρονα πολεμικά αεροσκάφη, τόσο αυξάνονται κι οι απαιτήσεις στην εκπαίδευση των νέων χειριστών αλλά και το κόστος αυτής. Πολλές χώρες αναζητούν λύση στο πρόβλημα μέσω προγραμμάτων συνεκπαιδεύσεως. Όπως αναφέρει κι ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας «Το 1995 η ευρωπαϊκή διάσκεψη Διοικητών Αεροπορικών Ακαδημιών (EURAC) έθεσε σαν κύριο στόχο την εύρεση νέων μεθόδων μελέτης και συνεργασίας μεταξύ των ευρωπαϊκών Πολεμικών Αεροποριών μέσα και από στο ΝΑΤΟ.
Σε
αυτό το πλαίσιο, που κυμαίνεται από τον προσδιορισμό μιας κοινής άποψης
του ρόλου της αεροπορικής δύναμης μέχρι την χρήση κοινής εκπαίδευσης, η
αναζήτηση μιας πιθανής ευρωπαϊκής κοινής ταυτότητας στους τομείς της
ακαδημαϊκής στρατιωτικής και πτητικής εκπαίδευσης για τους μελλοντικούς
Ευρωπαίους Αξιωματικούς είναι μεγάλης σπουδαιότητας.» (www.haf.gr) H
στρατηγική θέση του Αεροδρομίου , οι θαλάσσιες εκτάσεις κι το
μεσογειακό κλίμα θα μπορούσαν να είναι μεγάλο πλεονέκτημα στην
διεκδίκηση από την Ελλάδα του χώρου όπου θα μπορούν να εκπαιδεύονται
πιλότοι από όλες τις Αεροπορίες του Κόσμου. Τι καλύτερη διαφήμιση για
την Ελληνικότητα του Αιγαίου, που οι σύμμαχοι και γείτονες εποφθαλμιούν
κι αμφισβητούν, από τους ξένους πιλότους όταν θα επιστρέφουν στις χώρες
τους, και θα έχουν εκπαιδευτεί, πάνω από τα καταγάλανα νερά του Αιγαίο
και του…Ελληνικού FIR.
Πίστα Μηχανοκίνητου Αθλητισμού κι F1.
Αν και είναι πιο δύσκολο λόγο της Ελληνική γραφειοκρατίας όχι μόνο να αποκτήσουμε πίστα επιπέδου F1, αλλά και να διεκδικήσουμε άμεσα μια θέση στην σειρά των Αγώνων γιατί χρειάζονται χρόνια προετοιμασίας. Μια πίστα όμως ανταμείβει και οικονομικά και διαφημίζει την χώρα στο εξωτερικό όπως απέδειξαν οι Τούρκοι με την πίστα της Κωνσταντινούπολης, είναι όμως μια ρεαλιστική λύση, που δεν μπορούμε να την αγνοήσουμε κι από τεχνικής άποψης στο τεράστιο χώρο του Αεροδρομίου κι από οργανωτικής αφού έχουμε την εμπειρία των Ολυμπιακών Αγώνων που θα δώσει ανάσα σε όλη την περιοχή, τα καταστήματα, τις μαρίνες, τις παραλίες τους κατοίκους.
Πίστα Μηχανοκίνητου Αθλητισμού κι F1.
Αν και είναι πιο δύσκολο λόγο της Ελληνική γραφειοκρατίας όχι μόνο να αποκτήσουμε πίστα επιπέδου F1, αλλά και να διεκδικήσουμε άμεσα μια θέση στην σειρά των Αγώνων γιατί χρειάζονται χρόνια προετοιμασίας. Μια πίστα όμως ανταμείβει και οικονομικά και διαφημίζει την χώρα στο εξωτερικό όπως απέδειξαν οι Τούρκοι με την πίστα της Κωνσταντινούπολης, είναι όμως μια ρεαλιστική λύση, που δεν μπορούμε να την αγνοήσουμε κι από τεχνικής άποψης στο τεράστιο χώρο του Αεροδρομίου κι από οργανωτικής αφού έχουμε την εμπειρία των Ολυμπιακών Αγώνων που θα δώσει ανάσα σε όλη την περιοχή, τα καταστήματα, τις μαρίνες, τις παραλίες τους κατοίκους.
Όπως βλέπουμε, επενδύσεις μπορούν να γίνουν με πολλούς τρόπους αν απλώς κοιτάμε να αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της κάθε περίπτωσης. Στο γραφειοκρατικό κυκεώνα των Κρατικών μηχανισμών, όπως πάντα, ακόμη κι αν υπάρχουν οι καλύτερες των προθέσεων και οι ευνοϊκότερες προοπτικές κάπου, κάπως βαλτώνουν. Ειτε από συμφέροντα, είτε από αβελτηρία, είτε από ανικανότητα το έργο του Ελληνικού κωλυσιεργεί για πάνω από μια δεκαετία. Το καλό της υπόθεσης, είναι ότι και λόγο της καθυστέρησης, υπάρχει ακόμη ελπίδα να σωθεί, έστω και την τελευταία στιγμή από το έγκλημα της καταστροφής η περιουσία του Ελληνικού λαού και να γίνει αυτό που πάντα ήταν, ένα κέντρο αναφοράς στο στρατηγικότερο ίσως σημείο της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ NEXUS 5/2012
- Η Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας
- Το πλάνο του ΣΥΡΙΖΑ για το πάρκο Ελληνικού
- kavvathas.com
- aygerinos.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου