Αυτό το καλοκαίρι, όλες σχεδόν οι εταιρείες παγωτών αποφάσισαν να "πιάσουν στον ύπνο" τους καταναλωτές. Οι ανυποψίαστοι καταναλωτές λοιπόν (και φέτος) προτιμούν τα δροσιστικά παγωτά των διαφόρων εταιρειών ώς επιλογή για την αντιμετώπιση της ζέστης και την αναζήτηση δροσιάς. Η απάτη όμως κρύβεται καλά, έντεχνα και αποτελεσματικά! Αν κοιτάξουμε στη σύσταση (στο σημείο που αναφέρονται τα συστατικά) θα δούμε πως το παγωμένο προϊόν που κρατάμε στα χέρια μας τιτλοφορείται ώς "παγωμένο γλύκισμα".
Οι καταναλωτές δεν δίνουν προσοχή διότι πολύ απλά δεν ξέρουν τη διαφορά που αξίζει να τη δούμε αναλυτικότερα: Η διαφορά είναι τεράστια! Το παγωτό υποχρεούται να γίνεται από γάλα φρέσκο ή σκόνη και όλα τα λιπαρά που εμπεριέχονται σε αυτό να προέρχονται από το γάλα. Απαγορεύεται λοιπόν από τον Κώδικα Τροφίμων και Ποτών η οποιαδήποτε προσθήκη λιπαρών που δεν έχουν σχέση με το γάλα. Δηλαδή με απλά λόγια επιτρέπονται ζωικά και όχι φυτικά λιπαρά!
Στα παγωμένα γλυκίσματα τώρα, υπάρχει ελευθερία προσθήκης φυτικών λιπαρών όπως ηλιέλαιο, καρυδέλαιο, φοινικέλαιο, αραπέλαιο και όποια άλλη μαργαρίνη φαντάζεστε (και τους συμφέρει). Το ηλιέλαιο αποφεύγεται γιατί δημιουργεί πρόβλημα στην ομοιογένεια του τελικού προϊόντος, άρα μην ανησυχείτε για μολυσμένο με ορυκτέλαια ηλιέλαιο.
Ωστόσο, ως επί το πλείστον χρησιμοποιείται το καρυδέλαιο το οποίο είναι έλαιο "παχύ" και ταιριάζει στην υφή του τελικού προϊόντος (παγωμένου γλυκίσματος για να μην ξεχνάμε γρήγορα). Το καρυδέλαιο, το ξέρετε πιστεύω πολλά χρόνια από τα αντηλιακά. Έδινε το χρώμα, ως φυσική χρωστική, και την υφή σε όλα τα αντηλιακά τύπου Coppertone (ο τόνος του χαλκού). Πιστεύω να μη σας πειράζει αν ο εντερικός σας σωλήνας λαμβάνει το "επιθυμητό μαύρισμα" εσωτερικά χωρίς κόπο.
Σε κάθε περίπτωση το ζήτημα είναι διπλό :
Αφενός παραπλανάται ο καταναλωτής διότι οι εταιρείες που παράγουν παγωμένα γλυκίσματα στις ιστοσελίδες τους τα αναφέρουν ως κατηγορία παγωτών για λόγους μάρκετινγκ κι όχι ως παγωμένα γλυκίσματα. Αφετέρου το παγωμένο γλύκισμα είναι ποιοτικά υποδεέστερο προϊόν κατά κοινή επιστημονική ομολογία σε σχέση με το παγωτό, λόγω της αφαίρεσης ζωικού λίπους (αποβουτυρωμένο γάλα σκόνη) και της προσθήκης φυτικών λιπαρών.
Λόγος για όλα τα παραπάνω? Σας λέει κάτι η λέξη κέρδος?
Λόγος για όλα τα παραπάνω? Σας λέει κάτι η λέξη κέρδος?
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε καμιά διαφήμιση της τηλεόρασης δεν αναφέρεται προφορικά ή γραπτά η λέξη παγωτό. Έχει αντικατασταθεί με ατάκες "Απόλαυση", "Δροσιά", "Παγωμένη Δροσιά" και άλλα κωμικά. Ψάξτε στο παγωτό (που νομίσατε ότι πήρατε, καθώς μόνο ώς παγωτό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί) τη σύσταση και θα διαπιστώσετε ότι δώσατε τα ωραία σας ευρώ για ένα "παγωμένο γλύκισμα".
ΠΡΟΣΟΧΗ !
Σε καμία περίτωση δεν μπορεί να ισχυριστεί κάποιος ότι το παγωτό δεν είναι ένα προϊόν υψηλής διατροφικής αξίας, αρκεί να παρασκευάζεται με τον σωστό τρόπο!
Στόχος της δημοσίευσης αυτού του άρθρου είναι να ενημερώσει το καταναλωτικό κοινό για ότι συμβαίνει αυτή την στιγμή στην βιομηχανία του παγωτού και όχι να ενοχοποιήσει το ίδιο το παγωτό!
Οι υπεύθυνοι είναι αυτοί που πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες των πράξεών τους, καθώς το καταναλωτικό κοινό δεν μπορεί κ δεν πρέπει να πιάνεται συνέχεια “κορόιδο” από κάθε λογής επιτήδειο!
Έτσι ακριβώς είναι τα πράγματα, μην πω και χειρότερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιατηρούσα περίπτερο επί 3,5 χρόνια (έκλεισε λόγω κρίσης) στη Θεσσαλονίκη.
Το 97% χωρίς υπερβολή ΔΕΝ αναγράφουν επάνω "παγωτό" αλλά "παγωμένο γλύκισμα".
Όπως το γιαουρτάκι με φρούτα που αν το ψάξεις γράφει στη συσκευασία "επιδόρπιο γιαούρτης",
δηλαδή ΟΧΙ γιαούρτι αλλά κάτι που περιέχει και γιαούρτι.
Για όσους γνωρίζουν τα παγωτά έχουν για τον λιανέμπορα (περιπτερά, ψιλικατζίδικο κλπ) το μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους.
Για όσους δεν γνωρίζουν, ένα παράδειγμα:
Παγωτό (δηλ "παγωτό") που κοστίζει 1 ευρώ,
ο περιπτεράς το αγοράζει μέχρι και με 70% έκπτωση! Το αντιλαμβάνεστε; Το αγοράζει 30 λεπτά! Πώς πληρώνονται όλοι οι ενδιάμεσοι μέχρι τον περιπτερά; Με τα 30 λεπτά ανά "παγωτό";
Επίσης, στην αρχή της σεζόν, όλοι παζαρεύουν (το έκανα κι εγώ εννοείται ως περιπτεράς) με τις εταιρίες και παίρνουν δωρεάν γέμισμα ψυγείου που κυμαίνεται από 500 έως 1000 ευρώ.
Αν συνυπολογίσουμε με την έκπτωση που δίνουν στο σημείο λιανικής, το προϊόν πάει τζάμπα.
Πώς να μην πάει αφού ΔΕΝ είναι παγωτό και δεν έχει τα έξοδα του παγωτού αλλά τα έξοδα του σκουπιδιού;
Μπορούμε τουλάχιστον να απολαύσουμε τις διαφημίσεις τους. (αυτές αλήθεια, ΠΟΣΟ κοστίζουν και πως πληρώνονται;)
σε ευχαριστούμε πολύ για τις συμπληρωματικές πληροφορίες
ΑπάντησηΔιαγραφή