Ένα μεγάλο μέρος από τα παλιά φθαρμένα ελαστικά να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή ασφαλτικών και δρόμων.
Την ελπίδα αυτή κατέθεσαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης αλλά και μηχανικοί από το εργαστήριο ελέγχου υλικών της Στερεάς Ελλάδας σε ημερίδα που έγινε στη Λαμία στο πλαίσιο ειδικού ερευνητικού προγράμματος που εξελίσσεται αυτή την περίοδο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έγιναν γνωστά, 58.500 τόνοι ελαστικών που κλείνουν το όριο ζωής τους κάθε χρόνο δεν ξέρουμε πού πηγαίνουν. Μικρές ποσότητες από αυτά φτάνουν στις εταιρείες ανακύκλωσης. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τη μη υφιστάμενη νομοθεσία, από το 2004 και μετά η χώρα μας έχει υποχρέωση να αξιοποιεί τουλάχιστον το 65% των μεταχειρισμένων ελαστικών που αποσύρονται.
Σύμφωνα με τον καθηγητή του εργαστηρίου δομικών υλικών του ΑΠΘ, Νίκο Οικονόμου, που μετέχει στο πρόγραμμα, “ελπίζουμε με το συγκεκριμένο πρόγραμμα να ανοίξουμε δρόμους και να φτάσουμε και σε πρακτικά αποτελέσματα με τη συνεργασία του εργαστηρίου στη Λαμία”. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η χρησιμοποίηση των φθαρμένων ελαστικών για τη δημιουργία ασφαλτομειγμάτων θα δοκιμαστεί κάτω από όλες τις καιρικές συνθήκες, ενώ υπογραμμίστηκε κατά τη διάρκεια της ημερίδας πως “οι δοκιμές μέχρις σήμερα σε άλλα κράτη έχουν δείξει πως υπάρχουν ιδιαίτερα θετικά στοιχεία”.
Η κ. Σοφία Μαυρίδου, που είναι ερευνήτρια στο εργαστήριο δομικών υλικών του ΑΠΘ, δήλωσε ότι «η διεθνής εμπειρία μας λέει πως δεν υπάρχουν θετικές επιπτώσεις σε τέτοιες εφαρμογές. Για παράδειγμα, έχει εντοπιστεί ότι μειώνει την ολίσθηση, μειώνει τους θορύβους και βεβαίως γίνεται απόσβεση στο αυξημένο κόστος από το γεγονός ότι έχει μειωμένα έξοδα συντήρησης στη συνέχεια, καλύτερη συμπεριφορά στις ριγματώσεις της ασφάλτου, αλλά και το κυριότερο, χρησιμοποιούνται μικρότερες ποσότητες ασφαλτομίγματος για οδοστρωσία. Βέβαια, συμβάλλει ιδιαίτερα στην ανακύκλωση ενός μεγάλου μέρους ελαστικών που έχουμε υποχρέωση ως χώρα να κατευθύνουμε στην ανακύκλωση».
Η συγκεκριμένη ημερίδα προσέλκυσε το ενδιαφέρον δεκάδων μηχανικών αλλά και κατασκευαστών, όπως επίσης ζήτησαν ενημέρωση και μονάδες παραγωγής ασφαλτομίγματος. Η εκδήλωση που προσέλκυσε το ενδιαφέρον πολλών μηχανικών του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα ήταν υπό την αιγίδα του ΤΕΕ Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας, ενώ σε αυτό το πρόγραμμα συνεργάζονται εκτός από το ΑΠΘ και ιταλικά πανεπιστήμια.
http://www.newsit.gr
Την ελπίδα αυτή κατέθεσαν επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης αλλά και μηχανικοί από το εργαστήριο ελέγχου υλικών της Στερεάς Ελλάδας σε ημερίδα που έγινε στη Λαμία στο πλαίσιο ειδικού ερευνητικού προγράμματος που εξελίσσεται αυτή την περίοδο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έγιναν γνωστά, 58.500 τόνοι ελαστικών που κλείνουν το όριο ζωής τους κάθε χρόνο δεν ξέρουμε πού πηγαίνουν. Μικρές ποσότητες από αυτά φτάνουν στις εταιρείες ανακύκλωσης. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τη μη υφιστάμενη νομοθεσία, από το 2004 και μετά η χώρα μας έχει υποχρέωση να αξιοποιεί τουλάχιστον το 65% των μεταχειρισμένων ελαστικών που αποσύρονται.
Σύμφωνα με τον καθηγητή του εργαστηρίου δομικών υλικών του ΑΠΘ, Νίκο Οικονόμου, που μετέχει στο πρόγραμμα, “ελπίζουμε με το συγκεκριμένο πρόγραμμα να ανοίξουμε δρόμους και να φτάσουμε και σε πρακτικά αποτελέσματα με τη συνεργασία του εργαστηρίου στη Λαμία”. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, η χρησιμοποίηση των φθαρμένων ελαστικών για τη δημιουργία ασφαλτομειγμάτων θα δοκιμαστεί κάτω από όλες τις καιρικές συνθήκες, ενώ υπογραμμίστηκε κατά τη διάρκεια της ημερίδας πως “οι δοκιμές μέχρις σήμερα σε άλλα κράτη έχουν δείξει πως υπάρχουν ιδιαίτερα θετικά στοιχεία”.
Η κ. Σοφία Μαυρίδου, που είναι ερευνήτρια στο εργαστήριο δομικών υλικών του ΑΠΘ, δήλωσε ότι «η διεθνής εμπειρία μας λέει πως δεν υπάρχουν θετικές επιπτώσεις σε τέτοιες εφαρμογές. Για παράδειγμα, έχει εντοπιστεί ότι μειώνει την ολίσθηση, μειώνει τους θορύβους και βεβαίως γίνεται απόσβεση στο αυξημένο κόστος από το γεγονός ότι έχει μειωμένα έξοδα συντήρησης στη συνέχεια, καλύτερη συμπεριφορά στις ριγματώσεις της ασφάλτου, αλλά και το κυριότερο, χρησιμοποιούνται μικρότερες ποσότητες ασφαλτομίγματος για οδοστρωσία. Βέβαια, συμβάλλει ιδιαίτερα στην ανακύκλωση ενός μεγάλου μέρους ελαστικών που έχουμε υποχρέωση ως χώρα να κατευθύνουμε στην ανακύκλωση».
Η συγκεκριμένη ημερίδα προσέλκυσε το ενδιαφέρον δεκάδων μηχανικών αλλά και κατασκευαστών, όπως επίσης ζήτησαν ενημέρωση και μονάδες παραγωγής ασφαλτομίγματος. Η εκδήλωση που προσέλκυσε το ενδιαφέρον πολλών μηχανικών του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα ήταν υπό την αιγίδα του ΤΕΕ Ανατολικής Στερεάς Ελλάδας, ενώ σε αυτό το πρόγραμμα συνεργάζονται εκτός από το ΑΠΘ και ιταλικά πανεπιστήμια.
http://www.newsit.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου